La Transpyr 2018 incorporarà l’opció de les bicicletes elèctriques

La Transpyr Coast to Coast, la ruta en bicicleta que travessa els Pirineus de punta a punta, incorporarà en la seva 9a edició la possibilitat de fer la cursa amb bicicleta elèctrica. Segons els organitzadors, volen oferir “una nova fórmula per sentir les emocions d’assolir aquesta prestigiosa missió, considerada una de les deu millors aventures en MTB del món.

Les dates previstes per enguany són del 10 al 16 de juny i, novament, la Seu d’Urgell serà la meta de la segona etapa i la sortida de la tercera, els dies 11 i 12. Es preveu la participació d’uns 400 ciclistes arribats d’arreu del món.

L’E-Transpyr C2C, que ja té obertes les seves inscripcions, ofereix la possibilitat de “descobrir aquesta inoblidable aventura gaudint del seu exclusiu recorregut amb una bicicleta elèctrica”. La prova en aquest cas no es realitzarà en equips de dos sinó de manera individual, però complint el mateix reglament que Transpyr Coast to Coast. Les bicis estaran equipades amb motors d’una potència màxima de 250 kW. Cal recordar que cadascuna de les set etapes d’aquest raid internacional té una mitjana propera als 100 km de distància i 2.500 metres de desnivell, de manera que els participants hauran administrar l’ús de l’assistència al pedaleig. Per garantir que podran utilitzar-lo durant tot el recorregut, l’organització habilitarà un punt de recàrrega de les bateries al segon avituallament, de manera que mentre els ciclistes gaudeixin del seu merescut descans podran preparar la seva bici per afrontar l’últim tram de l’itinerari.

La normativa d’aquesta nova modalitat estableix que les E-Bike només podran proporcionar ajuda elèctrica durant el pedaleig. Per tant, queden excloses de la participació les bicis amb mecanismes que activen el motor sense que hi hagi moviment dels pedals. La velocitat màxima assistida queda limitada als 25 km/h.

L’auge de les bicis elèctriques

El mercat de les bicis elèctriques segueix a l’alça, amb unes vendes que van fregar les 25.000 unitats el 2015 a l’Estat espanyol, amb una facturació de gairebé 36 milions d’euros. Són xifres significativament superiors als anys anteriors i que demostren la popularització d’aquesta modalitat de bicicletes, no només dissenyades per a les sortides més populars, sinó també concebudes i fabricades amb components d’alta qualitat per afrontar exigents reptes com ara l’E-Transpyr C2C.

La ruta sortirà de Roses, davant del Mediterrani, el 10 de juny i les següents metes seran a Camprodon, la Seu, el Pont de Suert, Aínsa, Jaca i Orreaga-Roncesvalles. Els supervivents podran celebrar l’arribada final al peu de l’Oceà Atlàntic, a Hondarribia, el 16 de juny. En total, 800 quilòmetres i un desnivell de més de 18.000 metres per camins, carreteres i corriols d’arreu dels Pirineus.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *