La Taula Nacional de l’Habitatge incorpora el Fòrum Nacional de la Joventut i l’ACU

Filloy davant l'Oficina de l'Habitatge
Filloy davant l’Oficina de l’Habitatge. Foto: SFG

El Govern ha aprovat el nou Reglament de la Taula Nacional de l’Habitatge, que modifica l’anterior text perquè inclogui com a participants un representant del Fòrum Nacional de la Joventut (FNJA) i un representant de l’Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris (ACU).

La Taula Nacional de l’Habitatge es va constituir oficialment el mes de juliol del 2020 i recull i consolida tota la feina feta fins al moment per la Comissió Nacional de l’Habitatge. D’aquesta manera, el seu objectiu principal és contribuir al diagnòstic de la situació, al disseny de propostes adreçades a la millora i fer el seguiment de les actuacions que s’emprenguin en matèria d’habitatge.

Aquest organisme està format per alts representants del Govern i dels comuns, el Raonador del Ciutadà i un membre de cadascuna de les següents entitats: Andorran Banking, l’Associació de Propietaris de Béns Immobles, l’Associació de Contractistes d’Obra d’Andorra, el Col·legi d’Agents i Gestors Immobiliaris d’Andorra, l’Associació d’Empreses d’Allotjament Turístic, Càritas Andorrana i el Col·legi Oficial d’Arquitectes d’Andorra. Ara, amb la nova modificació, s’incorporen a la llista de membres el FNJA i l’ACU.

 

L’Oficina de l’Habitatge es trasllada al Servei de Tràmits

L’Oficina de l’Habitatge –ubicada a l’edifici de Casa Motxilla, a la Placeta Sant Esteve d’Andorra la Vella– es trasllada a partir de l’1 de març al Servei de Tràmits de l’Edifici Administratiu del Govern. Amb aquest canvi, l’Oficina, que tindrà un despatx propi a tràmits, es localitzarà al centre administratiu del Govern i, per tant, facilitarà l’accés ciutadà per fer qualsevol consulta, potenciant l’eficiència i concentrant els tràmits prop de l’administratiu si fos necessari.

Es recorda que les visites presencials a l’oficina, i seguint els protocols sanitaris establerts, requereixen d’una cita prèvia que s’ha de demanar trucant al telèfon 727133. També es poden fer les consultes telefòniques al mateix telèfon o al correu electrònic  habitatge@govern.ad.

L’Oficina de l’Habitatge, que va començar a funcionar el 25 de febrer del 2020, va tancar l’any passat amb un total de 440 consultes ateses en diferents modalitats: presencialment, per telèfon o correu electrònic. Aquest servei té l’objectiu d’oferir informació, orientació i resoldre els dubtes de la ciutadania sobre aspectes relacionats amb l’habitatge.

Així doncs, l’oficina centralitza i unifica l’atenció en aquesta matèria a través d’un professional especialitzat del Ministeri d’Afers Socials, Habitatge i Joventut, que compta amb una àmplia formació en habitatge per atendre les consultes.

Deixa un comentari

TOTES LES NOTÍCIES