La taronja, una de les millors fruites per consumir a l’hivern

taronjaLa taronja és una de les fruites més consumides a l’hivern, ja sigui en forma de suc o sencera. De tots és sabut que una de les principals qualitats és l’alta presència de vitamina C. La vitamina C estimula les nostres defenses a la vegada que es tracta d’un poderós antioxidant. Una taronja mitjana o un got de suc cobreixen gairebé el 100% de les necessitats diàries del nostre organisme de vitamina C, que es xifren en 60 mil·ligrams per a una persona adulta.

D’altra banda, la vitamina C augmenta de manera notable l’absorció de ferro, de manera que el consum de taronja és també indicat en estats d’anèmia.

La taronja també té abundància d’àcid fòlic, una vitamina que resulta imprescindible en els processos de divisió i de multiplicació cel·lular durant els primers mesos de gestació.

La taronja aporta, també, una quantitat significativa de fibra, la major part de la qual es troba en la polpa blanca que hi ha a sota de la pell i entre els grills. Es tracta d’una fibra soluble, que reté l’aigua, per la qual cosa el consum de la taronja, sobre tot si es consumeix sencera, afavoreix el trànsit intestinal; a la vegada que ajuda a disminuir l’absorció de greix i té un efecte saciant.

A més a més, el seu contingut en potassi, la taronja és un aliment molt indicat per als esportistes, ja que ajuda a reposar els minerals que es perden amb l’activitat física. Juntament amb el potassi, la taronja té un alt contingut en aigua, la qual cosa confereix a aquesta fruita un especial efecte diürètic.

Per últim, la taronja és escassament energètica, amb una proporció de 36 calories per cada 100 grams. D’altra banda, les varietats de taronja més àcides poden produir molèsties i trastorns gàstrics.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.