soja

Els orígens de la soja els hem d’anar a buscar al sud-est asiàtic, fa milers d’any. Hi ha restes documentades de l’existència d’aquesta lleguminosa des de fa més de 5000 anys i constitueix un dels aliments bàsics de la Xina.

Tot i que el consum aquí encara no és gaire estès sí que el trobem cada cop més present en forma de germinats, begudes de soja i com a component de sucs i de iogurts.

La beguda de soja no conté lactosa i, per tant, pot ser una bona alternativa per a aquelles persones que tenen intolerància a aquest component. Aquesta beguda també destaca per l’alt contingut en proteïnes, vitamines del grup B12, a la vegada que aporta menys quantitat en sodi i menys calories.Com a derivats de la soja, també trobem d’altres productes coneguts, com la farina, l’oli, la lecitina o el tofu.

Pel que fa a la lecitina de soja, el consum d’aquest producte, que es pot trobar en herboristeries, pot ajudar a abaixar els índex de colesterol, a la vegada que accelera el metabolisme dels greixos.

D’entre els components de la soja destaquen les proteïnes d’alta qualitat, d’aquí que moltes persones que segueixen una alimentació vegana (només a base de productes vegetals), tinguin en la soja, a través del tofu, per exemple, un aliment substitutiu de la carn.
També cal mencionar l’aportació de fibra, que contribueix a regular el trànsit intestinal i a reduir els nivells de colesterol.

La soja és també rica en greixos beneficiosos per a la salut, amb característiques similars a la que ens aporta el peix blau. Els minerals i les vitamines també són d’una qualitat comparable a la resta de llegums conegudes.

Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada