sindria

És una de les fruites que ve més de gust quan la calor és protagonista. De pell gruixuda i interior vermellós, un dels principals components de la síndria és l’aigua, un element que en aquesta fruita es troba en una proporció del 92% La síndria és, per tant, el nostre aliat per a calmar la set i el perfecte aliment diürètic. És per aquesta última circumstància que es tracta d’una de les fruites recomanades en les dietes de control de pes. A més a més, atès que la síndria també conté fibra, el seu consum provoca en el nostre cos una sensació de sacietat.

A nivell de calories, es tracta d’una fruita molt poc calòrica, amb unes 20 calories per cada 100 grams consumits. Altres nutrients de la síndria són les vitamines i les sals minerals, tot i que les primeres no les trobem en una proporció gaire abundant. El responsable de l’aspecte rosat és el licopè, una substància amb un alt valor antioxidant. El licopè actua contra els radicals lliures, responsables del procés d’envelliment cel·lular. A més a més, segons confirmen alguns estudis, el grup dels caretinoides, del qual el licopè en forma part, tindria també efectes beneficiosos per al nostre sistema immunitari.

Escollir-la bé
Ens hem de fixar si la part de la síndria que ha estat en contacte amb el terra té una taca de color groguenc. Si és així, és que la peça ha estat collida en el moment òptim de maduració. Si, pel contrari, la taca és verdosa o d’aspecte més aviat blanc, això voldrà dir que la síndria s’ha collit abans de temps i, per tant, el gust no serà tan afruitat. El fet que en donar-hi uns copets soni a buit, voldrà dir que està al punt.

Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada