La Seu inicia el projecte d’acompanyament educatiu

Uns 90 alumnes de primària dels diferents centres educatius de la Seu d’Urgell i Castellciutat participen des d’aquesta setmana en el projecte d’acompanyament educatiu que, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, impulsa l’Ajuntament urgellenc, els Serveis Educatius de l’Alt Urgell-Cerdanya del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya juntament amb Càritas d’Urgell i La Seu Solidària.

L’objectiu principal d’aquest projecte és afavorir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, i alhora vetllar per la igualtat d’oportunitats de tots els nens i nenes de la ciutat. El projecte té com a finalitat que l’alumnat pugui gaudir d’unes condicions que els ajudin al seguiment del currículum escolar, a adquirir hàbits d’organització i d’estudi, a planificar el treball escolar i a aprofitar totes les oportunitats que tenen al voltant en el desenvolupament del seu procés de creixement personal.

El regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de la Seu, Jordi Martín, ha manifestat que “com a tal i prenent el bagatge dels Tallers d’Estudi Assistit (TEA), l’acompanyament educatiu està pensat per a continuar oferint a l’alumnat la possibilitat de tenir una figura referencial que l’ajudi a desenvolupar i mantenir els hàbits d’estudi; una figura que l’acompanyi al llarg d’un trosset del seu camí formatiu”.

En aquest projecte també hi prenen part un total de 28 voluntaris que fan de monitors d’aquests nens i nenes que prenen part en aquesta activitat d’estudi assistit. Els voluntaris són mestres jubilats, així com mestres en actiu o bé estudiants en pràctiques i persones en actiu o jubilades que presten el seu temps lliure per esdevenir el referent de l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge i que alhora seran qui valoraran positivament l’esforç d’aquests nens i nenes.

Respecte a l’important paper que juguen els voluntaris a l’hora de tirar endavant aquest projecte, Jordi Martín, ha afegit que “sens dubte, és la predisposició del conjunt de voluntaris, alguns dels quals mestres ja jubilats i persones vinculades amb el món educatiu, el que fa que aquest projecte pugui reeixir; predisposició que com a regidor d’Ensenyament vull agrair molt fortament”.

En aquest sentit, els monitors acompanyen l’alumnat per tal de reforçar els seus hàbits escolars i que puguin desenvolupar tècniques d’estudi, així com facilitar que aquests nens i nenes puguin integrar-se en el grup tot afavorint les estratègies de col•laboració mútua en la resolució de les tasques escolars, entre d’altres objectius que engloba aquest projecte.

Els alumnes porten a terme aquesta activitat a la tarda, just després de la finalització de les classes en el seu respectiu centre educatiu.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.