La resta del vial de Sant Julià es licitaria el segon semestre del 2014 ‘si les finances públiques no es veuen compromeses’

El ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, ha explicat que la finalització del vial de Sant Julià de Lòria és una prioritat per al Govern però que no es reprendrà si no es fa en forma de concessió i amb unes condicions que no comprometin les finances públiques. En resposta a la pregunta presentada per la consellera general socialdemòcrata Rosa Gili, Alcobé ha afegit que malgrat tot, l’obligació del Govern és renegociar el projecte perquè costi el menys possible i tenir tota la documentació preparada per quan es pugui tirar endavant, per la qual cosa el ministre ha assegurat que el projecte estaria en disposició de licitar-se durant el segon semestre del 2014, tal com reflectirà el pressupost de l’any vinent.

La consellera socialdemòcrata Rosa Gili ha criticat que el Govern estigui treballant per tirar endavant les fases 1 i 2 del vial de Sant Julià tenint en compte la difícil situació econòmica, i ha assegurat que ‘és surrealista plantejar-se un nou endeutament milionari’.

El ministre Jordi Alcobé ha reconegut que s’hi ha estat treballant, i que s’ha assolit un principi d’acord amb la família Huguet per rebaixar 4 milions d’euros del cost de la fase I, de manera que les dues fases tindrien un cost inicial de 38 i no de 42 milions d’euros. Alcobé ha afegit que abans de finals d’any, el Govern licitarà els treballs per disposar d’un estudi de viabilitat, que s’enllestirà amb 6 o 7 mesos, per la qual cosa, el projecte es podria licitar de cara al segon semestre del 2014, si es contracta en forma d’una concessió.

Malgrat tot, el ministre ha deixat clar que el projecte està subjecte ‘a la capacitat de trobar el finançament i a l’evolució del context econòmic i les finances públiques’, i que només es tirarà endavant en forma de concessió, i que en cap cas s’ha decidit la represa dels treballs. Però també ha deixat clar que es tracta d’un projecte prioritari pel Govern, ja que es tracta d’una infraestructura inacabada, que no resol el problema de circulació, i que a més s’ha de completar per una qüestió de seguretat. Finalment, Alcobé ha avançat que el Govern està treballant en la revisió del pla sectorial viari del país per adaptar-lo a les necessitats actuals.

TOTES LES NOTÍCIES