Els canvis efectuats al node central d’accés a internet a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany per millorar l’estabilitat de la xarxa han provocat al llarg de tot el matí de dilluns nombroses incidències, la majoria de les quals dels usuaris d’IPs fixes.

La intervenció, que s’ha realitzat amb el suport tècnic del proveïdor, forma part de la renovació total de la plataforma que es va iniciar el passat mes d’abril i que s’ha distribuït en cinc fases diferents. La darrera de les fases, amb afectació a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, s’ha activat a les 00:30 hores d’aquest dilluns perquè tingués la menor incidència sobre els clients.

Al llarg dels treballs s’ha produït un problema tècnic, una casuística que no s’havia detectat en les quatre fases anteriors. Davant la dificultat d’implementar els canvis s’ha tirat enrere a les 6:00 de la matinada i s’ha iniciat el procés de retorn a la plataforma inicial, que ha tingut com a efecte col·lateral talls del servei d’internet dels 1.540 clients amb IP fixa i altres usuaris particulars.

En paral·lel, els serveis tècnics han diagnosticat i resolt la problemàtica que ha impedit el canvi de plataforma de matinada i han començat de nou la migració cap a les 11 del matí, quedant resolta a les 12:30 hores.

Andorra Telecom adverteix que el fet que la plataforma d’accés a internet funcioni correctament no treu que alguns clients puguin tenir dificultats perquè s’hagin produït, fruit de la incidència, desconfiguracions d’equips i routers. En aquests casos, recomana trucar al número 115, el servei d’atenció al client.

Andorra Telecom demana disculpes a tots els clients per les molèsties que la intervenció hagi pogut generar entre particulars i empreses.

El canvi del node central d’accés al client era imprescindible per a la renovació de la plataforma, en funcionament des de fa vuit anys. La nova plataforma ha de servir per millorar la robustesa, estabilitat i fiabilitat de la xarxa.
La renovació s’ha efectuat en cinc fases:

-Santa Coloma (22 d’abril)
-Ransol i el Pas de la Casa (24 de maig)
-Sant Julià i Ordino (31 de maig)
-Massana i Encamp (13 de juny)
-Andorra la Vella i Escaldes-Engordany (20 de juny)

Aquest darrer canvi s’ha produït en una àrea geogràfica que agrupa un total de 13.949 clients.

Text: Andorra Telecom

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada