“La quimera”, d’Alice Rohrwacher

És als cinemes la producció entre Itàlia, França i Suïssa, ‘La quimera’, d’Alice Rohrwacher, després de competir en el passat Festival de Canes. Alice Rohrwacher, guanyadora del Gran Premi de Canes per “El país de las maravillas” (2014) i guanyadora també del premi al millor guió a Canes per ‘Lázaro feliz’ (2018), presenta ara aquesta màgica pel·lícula amb guió d’ella mateixa. ‘La chimera’ està ambientada a la dècada dels vuitanta en una zona costanera del Mar Tirrena en el món clandestí dels saquejadors de tombes i tresors etruscs. Una pel·lícula coral, amb personatges situats en els marges, éssers desposseïts i desarrelats, tret distintiu de la cinematografia d’Alice Rohrwacher que la connecta amb aquella mirada popular del neorealisme.

Aquesta preciosa pel·lícula està focalitzada en un jove arqueòleg anglès, Arthur (Josh O’Connor), que guia aquesta colla de pirates de terra ferma a la recerca de troballes antigues per a lucrar-se gràcies al tràfic il·legal. Un personatge que sembla d’un altre món, una espècie de mèdium que connecta amb el submón dels morts, que entra en estat de trànsit quan detecta restes funeràries. Episodis de trastorn que es mostren sovint invertint la pantalla, subvertint-la, imprimint inestabilitat al conjunt.

‘La quimera’ també dibuixa una història melodramàtica romàntica entre Arthur i una mare soltera, amb ressons poètics del mite d’Orfeu i Eurídice. Alhora, Rohrwacher, evoca visions i moments fantàstics i, a més, afegeix la interpretació de cançons que subratllen els fets tot creant moments irreals. A part de Josh O’Connor – el Carles III de l’exitosa sèrie britànica ‘The Crown’ – el repartiment es completa amb l’actriu brasilera Carol Duarte, Alba Rohrwacher – germana de la directora amb qui ja havia treballat a l’esmentada ‘El país de las maravillas’ – o la veterana Isabella Rossellini, aquí com a matriarca d’una família burgesa decadent i arruïnada.

Deixa un comentari

TOTES LES NOTÍCIES