Una quinzena d’hotels del centre d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany participen, des de principis d’any, en la prova pilot per establir uns criteris que ajudin a fixar els preus. La iniciativa impulsada per la Unió Hotelera d’Andorra ha portat els participants a fixar els preus de les seves habitacions en funció d’uns paràmetres que han establert entre els propis hotelers. Així, a través dels principals operadors turístics on-line han comercialitzat les estades a preus entre un 5 i un 10% més elevats, i de moment els resultats són positius, ja que no han disminuït el nombre de reserves.

El portaveu dels hotelers, Òscar Julián, ha informat a l’ANA que els primers dies de la prova pilot per fixar uns preus adaptats a uns criteris paritaris s’estan superant amb èxit. Des de l’associació es va contactar amb els hotelers més cèntrics per poder fer la primera prova amb un grup reduït d’establiments, i els qui hi van voler participar van establir els criteris a tenir en compte a l’hora de fixar els preus.

Segons explica Julián, aquests criteris tenen en compte la ubicació de cada hotel, els serveis que ofereix, l’atenció que es dóna als clients, i d’altres aspectes, i a partir d’aquí s’han marcat unes pautes per calcular un preu raonable, que en la majoria de casos se situa entre un 5 i un 10% per sobre del preu al que es venia fins a l’inici d’aquesta prova.

Des de la Unió Hotelera s’estudien les vendes dels hotels participants els caps de setmana per valorar si els criteris que s’estan tenint en compte són els adequats i com està influint l’aplicació d’aquesta prova. Tot i que la prova ha de continuar fins a la primavera i de moment no hi ha gaires resultats, Julián sí que ha avançat que els participants han vist com el preu mitjà de les seves reserves s’ha incrementat, i en canvi, el percentatge d’ocupació no ha disminuït.

L’únic aspecte negatiu que sí que han detectat és que les reserves s’efectuen cada vegada més tard, però Julián recorda que això s’emmarca ja dins de la tònica general dels últims temps. De fet, un dels objectius de marcar aquests barems de preus és aconseguir que els hotelers no abaixin les tarifes amb molta antelació per por a quedar-se sense ocupació, com han fet darrerament.

En funció dels resultats d’aquesta prova pilot, des de la UHA es proposarà ampliar la prova als hotels de les parròquies altes, cada zona amb uns barems adaptats a les seves especificitats. Així, la intenció és que al final es pugui disposar d’unes pautes que tots els hotels puguin tenir en compte, si volen, a l’hora de marcar les seves tarifes, però que tal com recorda Julián ‘en cap cas serà una fixació de preus obligatòria’, sinó uns eixos a tenir en compte.

El portaveu dels hotelers recorda que la voluntat d’aquesta prova no és altra que afavorir a tots els establiments i recuperar uns preus que ara en alguns casos són massa baixos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada