La progressió de Llovera-Haro en el Dakar 2015 segueix cotitzant a l’alça

llovera

Després d’ocupar la 30ª posició en la classificació oficial de l’etapa amb final en Calama, Albert Llovera-Àlex Haro (Buggy MD Ral·li) van afrontar la 10ª etapa, Calama-Salta, amb la moral reforçada i amb l’objectiu de seguir millorant en la classificació absoluta. Abans de l’inici d’aquesta 10ª etapa, Llovera-Haro ocupaven la 42ª posicio en la classificació absoluta de la categoria cotxes del Dakar 2015 i la 8ª entre els vehicles de 2RM gasolina.

Abans d’iniciar l’especial, els participants van fer un enllaç d’uns 400 km que els va portar a la frontera xilena-argentina on es va donar la sortida de l’especial, a la zona anomenada Salines Grans, a 3600 metres d’altitud. Un canvi d´últim moment va fer que motos i cotxes fessin el mateix traçat.

En una etapa molt dura, a causa de les inclemències meteorològiques Llovera-Haro han mantingut la seva espectacular progressió i han completat l’etapa en la 29ª posició amb un crono de 4h19’36”, a 30’ del seu amic Nasser Al-Attiyah.

Tal com era de preveure les pistes argentines són més de ral·lis i això sempre afavoreix el pilotatge d’Albert, aquest era el seu comentari: “Hem gaudit molt en una especial molt ràpida i amb fortes frenades. La millora tant en les suspensions com en els frens ens ha ajudat molt. Sens dubte era una etapa que s’adaptava a les nostres condicions de pilotatge. Malgrat tot no s’han lliurat de tenir algun problema: “Hem perdut una mica de temps perquè el GPS no validava els WP i els CP. Era un problema del GPS perquè nosaltres sempre hem anat per la pista correcta”.

El suport dels afeccionats a Llovera-Haro és un fet que els motiva per seguir en competició: Sens dubte és d’agrair. “Per tots els pobles que passem trobem paraules d’alè i si escau ens ajuden en el que sigui. Moltes gràcies a tots”.

Altre doblet de Mini, però amb canvi de protagonistes en les primeres posicions. Nasser Al-Attiyah va aconseguir un nou triomf (3h49’59”), seguit per Orlando Terranova a 1’35” del seu company de marca. Amb aquest triomf Attiyah augmenta una mica més l’avantatge (4’23”) en la general respecte al pilot sud-africà Giniel de Villiers, el seu rival directe en aquest Dakar 2015.

El Dakar segueix el seu camí cap a Buenos Aires per pistes de terra habituals en els ral·lis de l’especialitat. Aquests escenaris, en aparença poc exigents, amaguen sorpreses molt desagradables gairebé sempre. Així doncs, un excés de confiança pot arruïnar el treball fet fins al moment. A més la pluja, amb tota seguretat, haurà deixat les pistes en un estat molt complicat.  El traçat de la 11ª etapa, entre Salta i Termas de Rio Hondo, té les característiques, de les més curtes de la carrera, 520 km, amb una especial que no arriba als 200 km i enllaços considerables tant després de la sortida de Salta com per arribar a la Termas de Rio Hondo.
Com estarà el recorregut? Ara mateix és una incògnita.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.