La poma, una fruita saludable per a totes les edats

pomaEs calcula que existeixen més d’un miler de varietat de pomes a tot el món, tot i que en els nostres mercats aquesta varietat es redueix, fonamentalment a cinc.

Es tracta d’una fruita molt rica en hidrats de carboni que suposen més del 12% de la seva composició. També conté petites quantitats de vitamines i de minerals, especialment de potassi.

Una de les qualitats de la poma és que contribueix a regular el trànsit intestinal, gràcies a l’aportació de la fibra que, a la vegada té la funció de netejar l’aparell digestiu. La fi bra, però, no pot ser utilitzada com a font d’energia.

La poma també conté una substància, la pectina, que és un tipus d’hidrat de carboni que té la particularitat de retenir l’aigua, de manera que se li atribueixen efectes benèfics en la regulació intestinal.

Altres nutrients de la poma tenen propietats astringents i antiinflamatòries, per la qual cosa és recomanable el seu consum en estats convalescents.

Per totes aquestes qualitats la poma és una fruita indicada per a totes les franges d’edat, des dels més petits, en purè, passant pels infants, joves, adults i persones d’edat avançada.

A més a més, en tractar-se d’una fruita saciant, el seu consum és sovint inclòs en les dietes de control de pes.

Aquesta és la taula de composició nutricional per cada unitat consumida, que equival a uns 150 grams:

Energia: 80 calories

Greix i colesterol: 0 mg

Sodi: 0 mg

Hidrats de carboni: 22 grams

Fibra: 5 grams

Sucres: 16 grams

Proteïnes: 0 grams

Per Redacció El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.