El més intens signe de la transició que s’ha operat dins del sistema capitalista és el canvi d’empreses que dominen en el panorama econòmic. Si fa alguns anys les firmes dominants eren les que oferien continguts, ja fossin cadenes de televisió, editorials o productores, actualment són les transnacionals que suporten els continguts les empreses que mouen el món. Queda clarament definida aquesta idea en la següent notícia.
Disney, que en el seu dia i, cal dir-ho, encara avui, és una de les firmes més destacades del planeta, vol tenir més presència a la televisió per streaming d’Apple. D’aquesta manera la que és coneguda per les seves pel·lícules animades està pressionant a la signatura de la poma perquè introdueixi en la seva televisió, canals com Disney o ESPN.
El que podria semblar un triomf per Apple no ho és tant, doncs malgrat el suculent de l’oferta, “sucumbir” davant Disney suposaria un canvi de model de negoci. La companyia de Cupertino prefereix albergar una oferta de canals reduïda per poder seguir tenint un preu de venda competitiu en el mercat.
Com és conegut, la idea d’Apple de competir en el mercat dels proveïdors de televisió per cable és bastant nova i no acabarà d’implantar fins al mes de juny. De moment els canals que oferirà l’empresa tecnològica seran ABC, CB o Fox entre d’altres.
Sigui com sigui, la informació demostra que Apple “mana” més que Disney.
Per Tecnonews / AMIC – Redacció