La pera, una fruita diürètica i al mateix temps energètica

pera

La pera és una fruita saborosa el component majoritari de la qual és l’aigua, en una proporció del 85% Tot i que no és una fruita especialment vitamínica, destacarien les vitamines del grup B i la vitamina C, tot i que en quantitats menys importants que d’altres fruites.

La pera sí que es tracta d’un fruita amb alt contingut en fibra i en minerals, especialment potassi i magnesi. Concretament, el potassi és un mineral imprescindible per al bon estat del to muscular.

La pera és un excel·lent aliment diürètic, amb l’avantatge que el contingut en potassi contribueix a què l’organisme mantingui el nivell idoni d’aquest mineral.
Els tanins són un altre dels elements que trobem en la pera. Destaquen per tenir propietats astringents i antiinflamatòries de la mucosa intestinal.

A més a més, la pera té un baix contingut en sodi i alt en hidrats de carboni, qualitats que fan que aquesta sigui una fruita també recomanable en casos de persones amb tensió alta. El fet que sigui un aliment amb alt contingut en hidrats repercuteix en l’obtenció d’energia per part de l’organisme, per la qual cosa és un aliment indicat per a esportistes.

Quant a calories es refereix, la pera n’aporta unes 45 per cada 100 grams consumits. Juntament amb l’aportació d’aigua i de fibra, fa que la pera sigui un aliment recomanable en tot tipus de dietes i també en totes les franges d’edat, des de petits fins a grans.

A nivell culinari, la pera admet múltiples opcions i forma part tant de plats dolços (melmelades, pastissos), com salats en receptes tradicionals com l’ànec amb peres, per exemple.

Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.