De fàcil digestió, la patata és un tubercle àmpliament consumit arreu. Originària de l’Amèrica del Sud, es tracta d’un aliment d’alt valor nutricional. A nivell gastronòmic admet una àmplia varietat d’usos i d’elaboracions.

Una gran part de la patata, gairebé el 80%, és aigua. També conté midó – hidrats de carboni-, en un percentatge que s’acosta al 20%. Les proteïnes i els minerals també formen part de la patata; així com els minerals, especialment calci, potassi, fòsfor i magnesi. Si la patata es consumeix amb pell, prèviament molt ben rentada, aleshores rebem aportació en fibra, un tipus especial de carbohidrat beneficiós per regular el trànsit intestinal i per netejar l’aparell digestiu.

De vitamines també en conté, especialment la del tipus B6 i la C, tot i que aquesta última pràcticament desapareix durant la cocció. A més a més, també trobem contingut de provitamina A en la patata de tipus groga.

Energèticament, la patata no és tan calòrica com es pensa, ja que 100 grams d’aquest aliment aporta unes 75 calories. Això, però, si a consumim sense greixos afegits en l’elaboració dels plats. Això vol dir que si fem la patata fregida, aquest número pujaria de manera clara. En canvi, si la fem bullida o al forn, aleshores el contingut calòric es manté força. Una altra cosa, després, serà els acompanyaments que hi afegim.

En general, doncs, podem dir que la patata és un aliment per ell mateix saludable, de consum adequat per a tota la família, atesa l’aportació energètica i de minerals, i recomanable en totes les èpoques de l’any, ja que admet múltiples formes de cuinar-la.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada