patanaga

La pastanaga és hortalissa i, més concretament, també una arrel comestible amb múltiples qualitats nutricionals, gràcies al contingut en vitamines i en minerals. El component més abundant, però, és l’aigua, seguit dels hidrats de carboni, nutrients, aquests últims responsables de l’aportació energètica. De fet, la pastana compta amb un índex de carbohidrats més alta que d’altres hortalisses.

El característic color taronja viu de la pastanaga és degut a la presència de betacarotens, un poderós antioxidant que es transforma en vitamina A, imprescindible per a una bona visió, però també per al bon estat de la pell i els teixits i per al reforç de les nostres defenses.
Altres vitamines presents en la pastanaga són les del grup B, a més de vitamina E, que té un efecte especialment antioxidant i neutralitza els radicals lliures, responsables de l’envelliment cel·lular.

En relació amb els minerals, en destaca el potassi i, en menor mesura, de fòsfor, i de iode. Pel que fa al potassi, cal esmentar que aquest és un mineral que resulta imprescindible per a la transmissió de l’impuls nerviós i per a l’activitat muscular. D’entre els beneficis del consum de pastanaga hi ha el fet que estimula la secreció salivar i, per tant, millora la digestió.

Es tracta d’un aliment adequat tant per a grans com per a petits. A la cuina, es pot preparar crua, en forma d’amanida, o bé cuita, en l’elaboració de cremes, combinació de verdures. Pel seu contingut en sucres, la pastanaga és també apta per fer pastissos. Resulta també ideal per picar entre hores.

Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada