La parada de la Rotonda i major freqüència de pas, les demandes dels usuaris de la L1 i el Bus Exprés

Autobusos a l'Estació Nacional
Autobusos a l’Estació Nacional. Foto: EOG

La recuperació de la parada de la Rotonda d’Andorra la Vella és la demanda més repetida entre les fetes per els 427 usuaris que van respondre l’enquesta de satisfacció de les línies L1 i Bus Exprés de transport públic d’Andorra, encarregada per Nadal i Grup Julià.

Gairebé tres de cada quatre viatgers (71,29%) que van respondre l’enquesta demanen que es recuperi la parada. Alguns asseguren que troben “absurda” la volta que els autobusos fan de baixada: els vehicles s’aturen a prop del Correu Francès, en sentit ascendent, i han de pujar fins al Pont de París per tornar a baixar. Els motius pels quals volen que torni la parada de la Rotonda són perquè és cèntrica (esmenten aquesta raó el 62,12% dels que han dit que volien recuperar la parada) o que és propera a la CASS. Un 32% ho volen per altre motius, entre els quals hi ha també la proximitat dels Correus espanyols i de la Poste francesa o el fet que la volta allarga la durada del trajecte.

Una altra preocupació molt repetida és la baixa freqüència de pas dels autobusos. Aquest aspecte ja va quedar resolt a finals del mes de setembre després de la reunió de les companyies de transport de passatgers amb el Servei de Transport, depenent del Ministeri de Presidència, Economia i Empresa.

D’altra banda, el canvi de recorregut de l’avinguda Tarragona a la Meritxell és valorat positivament per la majoria dels usuaris (61,59%), molts dels quals tenen com a punt de partida o destinació llocs situats prop d’aquesta via (van al o venen del centre històric d’Andorra la Vella, en general). Però també són apreciables els percentatges d’usuaris que no manifesten opinió al respecte (21,78%), per només un 11,48 % els que hi estan en contra.

En general, pràcticament tres de cada quatre viatgers (74,71%) estan satisfets amb el servei ofert a la L1 i al Bus Exprés, mentre que el 17,80% no (el 7,49% restant no opina). D’altra banda, un altíssim percentatge d’enquestats (81,26%) valoren positivament l’atenció del conductor (4 o 5 estrelles sobre 5), un 16,16% li posa un aprovat (3 estrelles) i només un 2,57% el suspèn (amb 1 o 2 estrelles).

La majoria dels usuaris de la Línia 1 i el Bus Exprés també consideren que les mesures de prevenció aplicades per a la Covid-19 fan del transport públic un mitjà segur. Ho creuen el 65,88%, mentre que una quarta part, el 25,41% opinen el contrari. Un 8,71% s’abstenen d’opinar sobre la qüestió.

L’enquesta es va dur a terme entre el 14 i el 25 de setembre i es va fer per dos canals: d’una banda, una enquestadora va obtenir en persona, en els trajectes d’autobús, les respostes de 159 usuaris del servei majors de 50 anys, i de l’altra, 268 usuaris més van emplenar en línia l’enquesta que els apareixia en fotografiar els codis QR que trobaven als interiors dels autobusos durant aquelles setmanes.

TOTES LES NOTÍCIES