La nova campanya de Política Lingüística vol incidir en el sector de la restauració

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, i el cap d’àrea de Política Lingüística, Joan Sans, han presentat, aquest dimarts la nova campanya de promoció de la llengua, que està adreçada explícitament al sector de la restauració.

Amb el títol “Per començar…en català”, la nova campanya vol incidir en el sector on l’ús de la llengua oficial segueix sent dels més baixos dels diversos sectors econòmics. Així, aquesta mateixa setmana s’han enviat als 928 establiments de restauració del país (hotels, restaurants, bars, granges i cafeteries…), uns sobres amb estovalles amb el disseny de la campanya, cartells per penjar en llocs visibles, i una carta de la ministra presentant la campanya i demanant la implicació de tots els establiments.

La intenció és garantir l’atenció en català a tots els restaurants i bars del país, de manera que el primer contacte amb el client es faci en la llengua oficial del país, i en cas que el client faci servir aquesta llengua, que es mantingui la conversa en català.

La ministra ha assenyalat que garantir l’atenció en català és guanyar competitivitat i fidelitzar els clients, que cada vegada són més exigents, també en l’àmbit lingüístic.

(Foto: SFGA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.