La majoria de les infraccions en avançaments són per trepitjar la línia contínua (Vídeo)

policia-circulacioLa majoria de les sancions que imposa la Policia per infraccions en avançaments són en casos en que els conductors trepitgen la línia contínua en algun moment. El sotsoficial de la Policia, Marc Serrat, ha explicat que les sancions que s’imposen varien en funció del tipus d’infracció, ja que pot ser un avançament incorrecte per trepitjar la línia contínua però també per avançar per la dreta, per fer-ho en zona permesa però amb risc de col·lisió perquè vingui algú de cara, o per no deixar la separació necessària amb l’altre vehicle, per exemple. Precisament, després de recopilar el tipus de sancions més freqüents, la Policia va decidir dedicar una de les campanyes preventives als avançaments, i aquesta setmana s’han centrat en aquestes infraccions.

Des del passat dilluns algunes unitats de la Policia es dediquen al control de les infraccions per avançaments en diversos punts del Principat. Aquesta és una de les temàtiques que es controlen en les campanyes preventives, que també se centren en l’ús dels telèfons mòbils durant la conducció, els canvis de sentit incorrectes i l’ús del cinturó de seguretat.

El sotsoficial Marc Serrat, ha explicat  que la campanya d’avançaments s’ha triat en veure que hi ha un nombre important d’infraccions per aquest motiu. Així, es vigilen alguns punts de la xarxa viària en què ja se sap que se solen produir aquestes infraccions, com pot ser, per exemple, la carretera de l’Obac, on els cotxes avancen sovint a vehicles pesats.

Quan les unitats detecten algun infractor, li demanen la documentació, l’informen de la infracció que han fet i imposen la sanció pertinent. Aquestes varien en funció del tipus d’avançament incorrecte del que es tracti, però el més comú és el d’aquells conductors que durant l’avançament trepitgen la línia contínua, encara que només sigui en el moment de retornar al seu carril. En aquests casos, la sanció que es posa és de 90,15 euros, però l’import augmenta quan es tracta d’un avançament en què no s’ha assegurat de poder retornar al costat de la calçada, quan no s’ha assegurat que la velocitat dels dos vehicles permet l’avançament amb rapidesa i seguretat, o quan no es deixa la separació necessària amb el vehicle avançat, per exemple, arribant als 150,25 euros, i fins als 300,51 euros quan s’avança en revolts sense visibilitat, en túnels, ponts o canvis de rasant, envaint la meitat esquerra de la calçada.

D’altra banda, el sotsoficial de la Policia indica que no hi ha un perfil d’infractor definit, però en canvi sí que han detectat que hi ha horaris en què són més freqüents els avançaments incorrectes. Concretament, els caps de setmana i les nits són moments en que es donen més, i als matins a primera hora també hi ha avançaments freqüents.

Durant els controls, Serrat indica que sovint quan s’atura un infractor per aquesta causa, reconeixen haver fet la infracció, però que ‘altres cops ni se n’han adonat, perquè van distrets o perquè hi hagut un canvi de senyalització i no ho han vist’.

Tot i l’elevat nombre d’infraccions per aquest motiu, el sotsoficial Serrat assenyala que no hi ha un gran nombre d’accidents que estiguin relacionats aquestes infraccions. El que sí que passa, però, és que quan hi ha un accident per culpa d’un avançament incorrecte les conseqüències solen ser greus, ja que són accidents de consideració.

TOTES LES NOTÍCIES