En un inici pensàvem que érem capaços d’identificar una notícia falsa quan la llegíem. No obstant això, amb el temps, aquest tipus d’informació s’ha sofisticat i fins i tot grans capçaleres del periodisme s’han arribat a “empassar” notícies que no eren veritables.

És per aquest motiu que la Comissió Europea ha decidit prendre cartes en l’assumpte i ha obligat a les plataformes de continguts en línia, al sector publicitari i a les empreses d’anuncis a internet a elaborar un Codi de Bones Pràctiques per combatre les que d’una manera popular anomenem Fake News.

Aquesta decisió presa en el si d’Europa té com a objectiu minimitzar la desinformació quan se celebrin els propers comicis al Parlament Europeu el 2019.

Segons ha informat la comissionada europea d’Economia i Societat Digital, Mariya Gabriel, el primer dels objectius que persegueix aquest Codi de Bones Pràctiques és evitar que els que publiquin informacions falses obtinguin beneficis publicitaris per la seva difusió.

Alhora, es pretén lluitar contra els comptes falses de bots i també s’ha proposat posar a disposició d’alguns col·lectius eines de denúncia per poder perseguir d’una manera més efectiva les notícies falses.

La pròpia Gabriel ha assenyalat que “és un pas important per abordar un problema que s’ha tornat cada vegada més generalitzat i amenaça la confiança dels europeus en els processos i institucions democràtiques”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada