jordi-torresEl Govern ha aprovat, aquest dimecres, a proposta del ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, el projecte de llei de modificació de la llei de designació de carreteres, que té com a objectiu resoldre dubtes i ambigüitats de la legislació actual i eliminar rigideses.

La Llei de designació de carreteres actual va ser aprovada el 2005 i actualment es detecten alguns dubtes i ambigüitats que s’ha considerat necessari resoldre. Així, la modificació de la llei permet aclarir dubtes i ambigüitats sobre la titularitat i la gestió de tots els vials. A més, però, aporta millores com el fet de permetre reduir les amplades de les carreteres generals i carreteres secundàries però sempre sense incrementar l’edificabilitat privada.

D’altra banda, la llei flexibilitza el traspàs de vials entre el Govern i els comuns i permet que mitjançant decrets es puguin incorporar com a carreteres generals els nous vials del Govern, com el túnel del Pont Pla, el túnel de les Dos Valires, o el túnel de la Tàpia.

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha explicat les modificacions aportades a la llei, i ha destacat el fet que es resolguin ambigüitats relacionades amb la titularitat de les vies. Així, el projecte de llei respecta el que estableix la Llei qualificada de delimitació de les competències dels comuns, que diu que les competències sobre les carreteres generals pertoquen al Govern. En el cas de les carreteres secundàries, les inversions són a càrrec dels comuns, mentre que el manteniment i l’enquitranament correspon al Govern. Pel que fa als carrers, la inversió i el manteniment és competència dels comuns, i l’enquitranament l’ha de fer el Govern a demanda dels comuns.

Pel que fa a la titularitat i la gestió la proposta de modificació de llei estableix que en el cas de les carreteres generals, tant la titularitat com la gestió corresponen al Govern. En el cas de les carreteres secundàries i dels carrers urbans corresponen als comuns.

D’altra banda, el projecte de llei vol aportar millores permetent la reducció de l’amplada de les carreteres generals, a excepció de la CG1 i la CG2. Actualment l’amplada mínima exigida és de 20 metres, però mitjançant un decret es podrà reduir fins a 15 metres, sempre hi quan hi hagi un informe favorable de la Taula Nacional de Mobilitat. D’aquesta manera, s’evitaran problemes amb carreteres antigues que es troben amb edificis al nucli urbà que estan fora de l’ordenació. A més, el cost per construir carreteres generals disminuirà respecte al que hauria estat amb la llei vigent, i la modificació suposarà un major respecte per al medi ambient.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada