La justícia espanyola dóna la raó a un usuari al qual Telefónica volia cobrar 8.600 € per ‘roaming’

roaming

La justícia espanyola ha fallat contra Telefónica per un cas de “roaming” que afecta Andorra. Un client de la companyia que va fer una estada al Principat va rebre una factura de 8.600 euros per les connexions que va dur a terme quan va ser a Andorra, el 2010, i se’l va posar en una llista de morosos. L’Audiència Provincial de Burgos ha donat la raó a l’usuari ja que no se’l va avisar dels possibles costos en què podia incórrer.

L’usuari espanyol es va connectar a internet a Andorra a través d’un dispositiu USB i pensant que podia fer-ho fora del seu país, sense problemes, ja que havia contractat una tarifa plana de 39 euros. Telefónica li va reclamar una factura de 8.657 euros i tot i que no li va arribar a demanar el deute, l’empresa el va incloure en un llistat de morosos que li dificultava els seus moviments empresarials.

En primera instància un jutjat de Burgos va donar la raó a l’usuari, que reclamava que es reconegués que només havia de pagar 39 euros pel servei integral i que se l’havia de treure de la llista de morosos. Telefónica, malgrat no reclamar el deute, va recórrer contra la primera decisió judicial. Ara l’Audiència Provincial de Burgos ha confirmat la primera sentència. Segons la decisió judicial la companyia de telefonia espanyola va incomplir l’obligació de proporcionar al consumidor la informació real sobre les tarifes dels serveis de telecomunicacions en itinerància, el roaming. Segons l’aute, aquesta actuació de Telefónica posa en perill un dels principis fonamentals de la construcció de la UE, la lliure utilització dels seus aparells electrònics, ja que els consumidors podrien desistir si els preus són molt elevats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada