La  recerca de noves sinergies ha portat Actua, el Govern i la Cambra de Comerç a realitzar la primera trobada empresarial entre Andorra i Israel, aquest dimecres al matí en un hotel d’Andorra la Vella. Una jornada en la qual han participat sis empreses del país hebreu que han presentat els seus pols d’acció, sobretot basats en la ciberseguretat i la innovació, dos aspectes que ha posat en relleu el ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, pel seu gran atractiu com a ‘startup nation’ ja que, segons Saboya, “esperem que això ens pugui inspirar en un futur i propiciar trobades del mercat espanyol amb Andorra”.

Per la seva banda, l’ambaixador d’Israel a Andorra, Daniel Kutner, ha remarcat el potencial turístic del Principat, atès que “ens interessa desenvolupar la faceta turística i a Andorra arriben el doble de persones que a Israel”. L’ambaixador ha manifestat la necessitat “d’intercanviar experiències” entre els dos països, ja que “podem aprendre a gestionar el turisme”. Kutner també ha destacat la interacció que es pot produir entre la tecnologia israeliana, les grans corporacions i Andorra, ja que “crec que aquest pot ser un bon triangle perquè Andorra serveixi com a banc de proves”.

Innovació, investigació i el potencial turístic són tres dels elements que han centrat la primera trobada empresarial entre Andorra i Israel, aprofitant la visita de l’ambaixador del país hebreu al Principat, Daniel Kutner. Un total de sis representants israelians i uns 27 empresaris andorrans han participat en la trobada, per tal d’exposar les virtuts del país hebreu i alhora generar vincles econòmics entre els empresaris de les dues nacions.

La jornada, que ha tingut lloc aquest dimecres al matí a Andorra la Vella, ha afavorit l’intercanvi de posicions i plantejaments entre els dos països, ja que segons s’ha posat en relleu en la trobada Israel és considerat un pol d’inversió i investigació o com ha definit el mateix Kutner, una ‘startup nation’. Precisament aquest fet ha estat un dels trets més destacats pel ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, a l’hora de valorar aquesta trobada, ja que “esperem que això ens pugui inspirar en un futur i propiciar trobades del mercat espanyol amb Andorra”. A més, el titular d’Exteriors ha afegit que “cada cop ens esforcem més per portar aquest tipus de trobades amb diferents països, per tal d’aprendre i Israel és un bon exemple”.

La ciberseguretat ha estat el principal punt d’enfocament en aquest sentit, ja que “és un tema d’actualitat i Israel té empreses especialment competitives en aquest sector”, tal com ha assenyalat Saboya. De la mateixa manera, l’ambaixador també ha recalcat la tecnologia del món financer com un altre dels aspectes rellevants de la trobada d’aquest dimecres. Tot i això, el potencial en investigació i desenvolupament del país hebreu també ha estat un dels elements destacats durant la trobada, atès que “Israel destina un 4% del seu PIB a investigació cada any”, segons ha explicat Kutner.

La utilització d’Andorra com a banc de proves ha estat un altre de les facetes que s’ha posat en relleu durant la trobada, ja que “el focus d’investigació nostre es podria extrapolar a Andorra”, tal com ha assenyalat Kutner. A més, l’ambaixador ha incidit en el fet que es pot generar un “bon triangle”, entre la investigació israeliana, les grans corporacions i Andorra, tot i que actualment la interacció econòmica i empresarial entre els dos països “encara es troba en termes molt baixos”, segons Saboya.

Israel destaca la gestió turística del Principat

Un dels factors que han posat en relleu els representants israelians en la trobada ha estat la gestió del turisme d’Andorra, atès que el Principat rep el doble de visitants que l’estat hebreu. Un element que segons Kutner “és interessant per intercanviar experiències entre els dos, per tal d’aprendre a treballar amb el sector turístic”.

I és que els visitants hebreus són una de les franges turístiques destacades pel que fa a Andorra, ja que “tenim una presència estable de turistes israelians tant a l’hivern com a l’estiu i també és una bona manera de promocionar Andorra com a destí turístic”. En aquest sentit, Kutner ha afegit que “cada any 300.000 israelians surten del país hebreu en direcció a Barcelona majoritàriament i una gran part visita els Pirineus”.

Bona part d’aquest interès turístic prové dels darrers projectes iniciats al país, com ara el ‘Big Data’ o d’altres estudis relacionats amb el turisme, que han afavorit a l’arribada de nous visitants al territori andorrà. Un fet que per Kutner suposa un gran “potencial” de cara a l’estat israelià.

ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada