La Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa xifra en un 10% la baixada de vendes aquest estiu (Vídeo)

Segons el president d’Iniciativa Publicitària, Jean-Jacques Carrié, aquest estiu els comerços del Pas de la Casa estan patint baixades de vendes d’un 10% en el millor dels casos i fins a un 20% en el pitjor. Tot i que per a Carrié els comerciants del Pas de la Casa ‘fan tot el que poden per fer una bona publicitat’ la baixada del poder adquisitiu dels turistes francesos –principals visitants del Pas de la Casa a l’estiu– hauria començat a deixar-se notar a la frontera encampadana. Altres destinacions, com la Jonquera, que disposa d’un nou outlet de 20.000 metres quadrats, tot i que no ofereix un diferencial de preus equiparable al del Pas de la Casa, estarien, segons Carrié, emportant-se un gran nombre dels potencials turistes de l’Arieja i la Cerdanya.

Tot i que Carrié reconeix que ‘no és època per criticar sinó per fer coses’ també lamenta que ‘sigui un estiu complicat per a tothom al Pas de la Casa per la davallada del poder adquisitiu dels turistes’. Precisament és el poder adquisitiu dels francesos -els principals visitants del Pas de la Casa- el que més preocupa Carrié, que considera que està ‘baixant d’una manera comparable a la dels espanyols i portuguesos’ i destaca que moltes famílies del sud de França fins i tot no marxen de vacances. Tot i això insisteix que els comerciants treballen per rebre de la millor manera possible als turistes per ‘afavorir el boca-orella i que tornin a pujar’.

En aquest sentit Iniciativa Publicitària (Inpub) treballa per oferir una oferta diversificada per als visitants que van des dels viatgers d’autocaravana a les famílies amb nens, ‘una clientela totalment diferent a l’estiu i a l’hivern’. Més francesa i de curta estada en el primer cas i més internacional i de llarga estada durant la temporada de neu. De qualsevol manera, per al seu president estan en posició de desavantatge respecte a altres destinacions. ‘A la Jonquera tenen un accés per bona carretera des de Perpinyà, els aparcaments són gratuïts i es pot passar la duana amb quantitat de productes sense controlar’, davant l’únic avantatge del Pas de la Casa segons Carrié, el diferencial de preus propiciat per la baixa fiscalitat del Principat.

Carrié assegura que els comerciants col·laboren amb el Comú d’Encamp per ‘estudiar conjuntament idees’ i ‘trobar solucions en l’àmbit dels esdeveniments, animació i recepció dels clients’. Precisament l’Inpub està ara en fase de delegació de competències per augmentar la implicació dels comerciants en les iniciatives i ‘motivar a tots’. Així, la fira de material d’esquí Snow Xperience, que va celebrar l’hivern passat la seva primera edició, continuarà enguany dirigida pel gerent d’un magatzem de material esportiu. Igualment es treballarà per promocionar l’oferta del Pas de la Casa durant la competició de conducció sobre gel Andros.

D’altra banda, Iniciativa Publicitària proposarà nous esdeveniments, com una possible concentració de caravanes -una manera de fer turisme en creixement al Pas- i se’n repetiran d’altres, com els mercats d’oportunitats, amb l’objectiu d’arribar a uns vuit esdeveniments a l’any. En aquest sentit un membre de l’Inpub ja es dedica a enquestar els visitants que arriben al Pas de la Casa en autocaravana per estudiar la manera de ‘millorar la recepció d’aquest tipus de visitants’.

Menys llocs de treball

Carrié ha reconegut també que, amb motiu de la davallada de vendes als comerços, ‘l’oferta de feina ha baixat molt al Pas de la Casa’. Segons el president d’Inpub, quan hi havia més demanda es va ‘fer tot el que es va poder, parlant amb Immigració i el ministeri per ajudar oferint llocs de treball’. Però ara ‘els comerços estan travessant dificultats i treballant menys’. És per això que el nombre de llocs de treball ha baixat ‘fins i tot en temporada’. Tot i això, Carrié assegura que si veuen que tornen a necessitar treballadors –’dependrà del nombre de visites a l’hivern i en tot cas seran ofertes de temporada’- ho faran saber al Govern.

 

TOTES LES NOTÍCIES