Els experts en nutrició consideren l’esmorzar com a un dels àpats més importants del dia. En aquest sentit, cal ser conscients que hi hem de dedicar un temps determinat i, per tant, s’ha de menjar amb la màxima tranquil·litat que ens permeti el nostre horari matinal. Els principals nutrients que haurien de formar part d’un esmorzar equilibrat són els hidrats de carboni (cereals, plàtan, pa…), els minerals (llet, iogurts…), les proteïnes (pernil, ou…) i les vitamines (fruites, suc de taronja natural…).

Els hidrats de carboni o carbohidrats procedents de cereals constitueixen el principal combustible del nostre organisme. Tots els processos vitals requereixen d’energia i, per tant, el nostre organisme la necessita de manera constant, ja sigui per a la realització d’activitats físiques com intel.lectuals. En aquest grup, la fibra vegetal, resulta imprescindible per a un bon trànsit intestinal.

Les vitamines també haurin de ser part important de l’esmorzar. Una bona peça de fruita o bé un suc aporta les vitamines necessàries. Algunes d’aquestes vitamines, com la C, són a més a més antioxidants i resulten recomanables per enfortir el nostre sistema immunitari. Pel que fa a les proteïnes, aquestes són el component principal dels músculs, de la sang, de la pell i de tots els òrgans interns. En relació amb els productes làctics, la seva aportació de calci i de minerals enforteixen el nostre esquelet i ens ajuden a complementar l’esmorzar.

Després del descans de la nit, el nostre organisme necessita de la ingesta d’aliments per tal d’equilibrar els nivells de sucre. En aquest sentit, un esmorzar insuficient pot repercutir en el nostre rendiment físic i mental.

Per El Tot Granollers / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada