La Generalitat certifica Pirineus-Noguera Pallaresa com a Destinació de Natura i Muntanya en Família

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, va lliurar ahir als alcaldes de Sort, Raimon Monterde; de Rialp, Gerard Sabarich; de Soriguera, Josep Ramon Fondevilla; de Llavorsí, Josep Vidal; i del Baix Pallars, Anna Sentinella, els diplomes que acrediten aquests municipis com a Destinació de Natura i Muntanya en Família. A l’acte la van acompanyat el director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font.
La consellera Chacón també va lliurar les plaques acreditatives als 45 establiments dels municipis i punts d’interès turístic d’aquesta marca: 21 allotjaments turístics, 11 empreses d’activitats, 2 agències de viatges, 8 restaurants, una oficina d’informació turística, un centre d’interpretació i l’estació d’esquí de Port Ainé. Aquest alt nombre de certificacions demostra l’alt grau d’implicació del sector turístic de la zona, públic i privat, en aquest projecte.
Durant l’acte, la consellera va recordar que “el turisme familiar, i especialment les Destinacions de Turisme Familiar, són un dels projectes prioritaris i estratègics en la promoció turística de Catalunya” i ha destacat que “aquesta certificació és un element de màrqueting que permet a les destinacions posicionar-se davant el seu client i a Catalunya diferenciar-se d’altres destinacions europees per la qualitat que ofereix”.
Així mateix, la consellera va voler agrair tant al sector públic com privat “el seu alt grau de compromís així com l’esforç per adaptar-se a les exigències de la marca Natura i Muntanya en Família” i ha destacat que “la certificació d’avui és un exemple de col·laboració publicoprivada”.
La destinació turística familiar de Pirineus-Noguera Pallaresa té una superfície de 343,79 km2, distribuïts a banda i banda del riu Noguera Pallaresa, amb 37 nuclis de població situats a les emblemàtiques valls que hi conflueixen: Vall de Baiasca, Vall de Romadriu, Vall d’Àssua, i Vall de Siarb.
A més de l’emblemàtic riu Noguera Pallaresa, referent de les activitats d’aigua dolça, i l’estació d’esquí i muntanya de Port-Ainé que destaca pel seu parc lúdic i les seves pistes ideals pel públic familiar, la destinació ofereix als visitants un gran ventall d’activitats turístiques, diversificades i úniques, tant en quantitat com en qualitat distribuïdes per totes les valls.
Cal destacar el Parc Natural de l’Alt Pirineu; el Parc Nacional d’Aigüestortes i estany de Sant Maurici (entrada per La Vall d’Àssua); les rutes literàries de La Vall d’Àssua i el Batlliu; els escenaris de rodatge de Les Veus del Pamano i Gran Nord; el camí natural de Sort i la Vall d’Àssua; els estanys d’alta muntanya com els de Mainera.
Entre altres activitats, es pot pujar al Pic de l’Orri (estació de Port-Ainé) amb una de les millors i més accessibles vistes panoràmiques de 360º dins del Parc Natural de l’Alt Pirineu; visitar diferents museus i espais culturals, com són l’església i pintures murals de Sant Serni de Baiasca; l’ecomuseu dels Pastors de la Vall d’Àssuael centre d’interpretació Turística del Pallars Sobirà; la Presó-Museu del Camí de la Llibertat; el despoblat medieval de Llagunes; o els espais de la Guerra civil de Valadredo, Pedres d’Auló i Vilamur; fer les rutes de BTT, 4×4; o de fauna; visitar formatgeries artesanals; practicar la pesca esportiva, piragüisme, descens de barrancs; o excursions a cavall; i descobrir el paisatge per les rutes a peu senyalitzades durant tot l’any.
Marca de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme
Natura i muntanya en família i Platja en família són les marques d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens, com poden ser: especial atenció a les normes de seguretat, tant en espais públics com en la resta d’establiments certificats, ampli programa d’animació, instal·lacions adequades per als més petits en zones públiques, allotjaments i oferta complementària, o fàcil accés a la informació dels programes d’activitats diàries, per planificar millor l’estada, entre d’altres. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
Les destinacions certificades destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquestes marques han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de tenir mesures específiques per a infants i la destinació ha d’oferir propostes lúdiques adreçades a infants de diferents edats.
Amb aquesta nova incorporació, a Catalunya hi ha 7 destinacions certificades com a Natura i Muntanya en família: Berga, La Vall d’en Bas-Les Preses, La Vall de Boí, Les Valls d’Àneu, i Pirineus-Noguera Pallaresa als Pirineus; Muntanyes de Prades, a la Costa Daurada; i Els Ports, a Terres de l’Ebre. I 19 destinacions certificades com a Platja en família: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, i Torroella de Montgrí-L’Estartit a la Costa Brava; Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, i Vilanova i la Geltrú, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou, i Vila-Seca/La Pineda Platja, a la Costa Daurada.
A més, quatre destinacions més es troben actualment en procés de certificació: La Vall de Camprodon, Alp-La Molina-Masella, La Vall de Lord, i Segre-Rialp.
Aquestes certificacions suposen 700 empreses adherides a la marca de Turisme Familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, restaurants, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments familiars.
Turisme Familiar, un segment clau
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels nostres visitants pertanyen a aquest segment.
Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme esmerça nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar a través de diverses campanyes publicitàries (on line i off line) en els principals mercats emissors per aquest segment turístic: Espanya, França, Regne Unit, Benelux, Alemanya.
A més, enguany l’Agència Catalana de Turisme ha impulsat la segona edició del “Catalunya, Hola Família!”, que va tenir lloc del 7 al 9 de juny. Durant aquest cap de setmana, 25 destinacions certificades amb les marques Platja en Família o Natura i Muntanya en Família van organitzar 200 activitats en les que van participar més de 14.000 nens i nenes amb les seves famílies, un 17% més respecte l’any passat. A més dels municipis participants, la iniciativa va comptar amb la implicació de 120 empreses especialitzades en turisme familiar, entre elles 6 instal·lacions certificades amb la marca Equipament familiar, així com la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
Cal recordar també que Catalunya va declarar l’any 2014 com a Any de Turisme Familiar, amb l’objectiu de posicionar Catalunya com una destinació ideal per les vacances en família, tant a nivell nacional com internacional.

TOTES LES NOTÍCIES