El Govern de Catalunya ha aprovat el decret de creació del Registre de catalans residents a l’exterior, on s’estableixen els requisits i el procediment d’inscripció. La responsabilitat d’aquest registre és del Departament de la Presidència mitjançant la Secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea.
 
La finalitat d’aquest registre és procurar el coneixement de les demandes i les necessitats dels catalans residents a l’exterior per tal de desenvolupar les línies d’actuació i els programes adequats per part del Govern de la Generalitat, així com facilitar a aquests ciutadans l’exercici dels seus drets quan la Generalitat de Catalunya articuli polítiques públiques que afectin o siguin d’interès d’aquest col·lectiu.
 
Fins el dia d’avui, la Generalitat de Catalunya només disposa de dades quantitatives referents a la comunitat catalana a l’exterior. El Registre de catalans residents a l’exterior permetrà poder conèixer la ubicació i dades d’interès dels nostres conciutadans que decideixin inscriure’s. Per tant, la Generalitat de Catalunya disposarà d’una eina que afavorirà la capacitat del Govern per fer més efectives les seves actuacions i comunicacions a l’exterior, informant, per exemple, d’aquells projectes relacionats amb Catalunya que s’organitzin en altres països del món amb presència de catalans.
 
Aquest registre és de caràcter voluntari per als catalans residents a l’exterior. S’adreça a aquells ciutadans que tenen la condició política de català d’acord amb el que estableix l’Estatut d’autonomia de Catalunya. Aquesta condició la tenen els ciutadans amb nacionalitat espanyola que resideixen fora de l’Estat espanyol, que estan donats d’alta als registres dels serveis consulars espanyols, i que tenen el seu últim empadronament en alguna població de Catalunya. Així mateix, s’inclouen també en aquesta condició aquelles persones descendents de catalans amb nacionalitat espanyola que mai han residit a l’Estat però que tenen com a municipi d’adscripció qualsevol població catalana.
 
Els tràmits per inscriure’s en aquest registre començaran el dia 3 de juny de 2014. El procediment d’inscripció al Registre consistirà en una preinscripció electrònica via web (l’accés a la qual estarà operatiu a partir del 3 de juny dins el web de la Secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea), i l’enviament posterior de la sol·licitud d’inscripció i la documentació requerida, per correu postal, al registre d’entrada de documentació de la mateixa Secretaria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada