La gelatina és una substància, com el seu nom indica, gelatinosa, transparent i insípida. Pot ser d’origen animal o vegetal; en aquest últim cas, la procedència seria de l’alga anomenada agar-agar.

La gelatina té diversos usos, en alimentació, productes farmacèutics i cosmètics. En alimentació, la trobem en diferents formes, des de gominoles (tant en la variant de dolços com també la gelatina energètica utilitzada en esports) fins a postres de diferents gustos: maduixa, pinya, poma, llimona, taronja… Ens centrarem en la gelatina de postres.

Gran part de la composició de la gelatina, més del 80 % són proteïnes, tot i que de qualitat incompleta, ja que no compta en la seva composició amb els aminoàcids essencials. Recordem que les proteïnes són imprescindibles per al desenvolupament muscular, però aquest tampoc no seria el cas de la gelatina que trobem als nostres mercats.

Les vitamines són pràcticament imperceptibles, així com els minerals, tret que no s’hi hagin afegit a posteriori. De fet, no és estrany que a algunes gelatines s’hi afegeixi vitamina C. La gelatina tampoc no conté greixos.

Pel que fa a calories, al voltant de 100 grams de gelatina, en contindrien poc més de tres-centes, tot dependrà, però, de la quantitat de sucres que s’hi afegeixin. En aquest sentit, és recomanable mirar la composició de les opcions que hi ha al mercat per escollir-ne la més sana.

Es tracta d’un aliment de fàcil digestió i per les seves qualitats mai no s’hauria de considerar un aliment substitut de la fruita, ja que el nivell de nutrients de la gelatina és mínim, especialment pel que fa a les vitamines.

Per El Tot Granollers / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada