La poma és una fruita que trobem als nostres mercats durant tot l’any, en diferents varietats. Per les seves característiques nutritives, la poma és un aliment indicat per a totes les franges d’edat, des dels més petits, en forma de purè, passant pels infants, joves, adults i persones d’edat avançada. També les persones que fan esforços físics i esportistes troben en la poma el seu aliat.

Es tracta d’una fruita molt rica en hidrats de carboni que suposen més del 12% de la seva composició. També conté petites quantitats de vitamines i de minerals, especialment de potassi.

Una de les qualitats de la poma és que contribueix a regular el trànsit intestinal, gràcies a l’aportació de la fibra que, a la vegada té la funció de netejar l’aparell digestiu. La fibra, però, no pot ser utilitzada com a font d’energia.

La poma també conté una substància, la pectina, que és un tipus d’hidrat de carboni que té la particularitat de retenir l’aigua, de manera que se li atribueixen efectes beneficiosos en la regulació intestinal.

Altres nutrients de la poma tenen propietats astringents i antiinflamatòries, per la qual cosa és recomanable el seu consum en estats de convalescència i recuperació per malaltia.

A més a més, en tractar-se d’una fruita saciant, el seu consum és sovint inclòs en les dietes de control de pes, ja que a l’efecte saciant se li suma el baix poder calòric.

Aquesta és la taula de composició nutricional per cada peça consumida, que equival a uns 150 grams:

Energia: 80 calories

Hidrats de carboni: 22 grams

Fibra: 5 grams

Sucres: 16 grams

La poma té absència de greix, proteïnes i sodi.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada