La  lluita contra els continguts pirates porta anys cuejant, però sembla que en un futur pròxim es tractarà d’una idea marginal. La nostra afirmació és contundent, però els continguts audiovisuals cada vegada són més fàcils d’obtenir en un model de xarxa basat en Spotify i Netflix.

L’última estocada d’aquesta batalla és la que pretenen dur a terme Google i Microsoft. Les dues empreses han signat un codi conjunt de bones pràctiques voluntari que farà que en les primeres posicions de recerca de les seves cercadors no apareguin webs que posseeixin continguts pirates. D’aquesta manera es traurà visibilitat als portals que ofereixen pel·lícules i música il·legalment i es donarà visibilitat als portals amb opcions legals.

Resulta d’allò més estrany que les dues empreses no haguessin actuat de manera semblant molts anys enrere. L’explicació més lògica a això és que cap volia perdre pes respecte a la competència. Són milions els internautes que busquen material pirata i si era Bing o Google qui arrossegava aquest trànsit suposava un dur cop a la competència. Sembla obvi llavors que a les dues firmes la pirateria els donava més o menys igual.

El mateix va succeir amb les notícies falses. Fins que les firmes com Facebook o Google no han vist que el seu paper en l’elecció de Donald Trump ha estat determinant, no s’han decidit a crear mecanismes per evitar-les. Més quan la relació entre el magnat i els magnats de Silicon Valley és actualment d’alta tensió.

Aquest codi s’ha aplicat el passat 9 de febrer i els responsables de les dues empreses esperen que per al proper juliol l’efecte de la decisió sigui ja visible en el nombre de descàrregues il·legals. O això o veiem com com l’au fènix, ressuscita Yahoo! de les cendres arrossegant el nombrós trànsit vinculat a la pirateria.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada