Jöel Martinez-Jonathan Martinez van fer bones les previsions i van aconseguir el seu quart títol de la categoria de vehicles de Sèrie, després d’acabar en la tercera posició la prova d’Arinsal.

Albert Cabanes-Lluis Carreras (Proto), Ernest Raventós-Pau Tubau (Preparats) i Clément Rançon-Benjamin Roustit (Sèrie) van ser els vencedors d’una prova que, de manera tradicional, forma part del programa de festes de la localitat esmentada. La igualtat de forces segueix sent la característica de la Copa TT Xtrem 2013, com a mostra podem esmentar que cap dels equips que va pujar a l’esglaó més alt del podi en la cita inicial de la Massana ha pogut repetir triomf. Solament Albert Cabanes ha estat, en les dues carreres, en el primer lloc del podi. A la primera cursa però, com a copilot de l’absent per lesió a Arinsal, Ramón Pujol.

La cita organitzada per l’Automòbil Club d’Andorra, es va disputar amb tota normalitat, fins i tot la climatologia, que, durant tota la tarda va amenaçar amb pluja, va respectar tant als que participaven directament a la prova com al gran nombre d’afeccionats que es van apropar a les zones per veure d’a prop les evolucions dels equips.

La categoria Proto, va ser un duel entre Cabanes-Carreras i Guardiola-Sola. Les zones no semblaven tenir cap dificultat per a uns vehicles amb unes excel·lents prestacions i en conseqüència tot feia pensar que la diferència de punts de la prova seria mínima. I així va ser, solament 150 punts van separar a tots dos equips. El triomf va ser per a Cabanes-Carreras.

Abans de pujar al podi, Albert Cabanes ens donava la seva opinió sobre la prova d’Arinsal: ‘Al meu entendre penso que aquest traçat hauria de modificar-se, fa tres anys que les dificultats són més o menys les mateixes i de cara a fer una prova més atractiva per a tots, els canvis es fan imprescindibles. Podríem dir que el terreny, tal com està, no dóna més de sí’. Cal esmentar que, aquesta opinió era compartida per altres pilots, sobretot els que fa diverses temporades que mostren la seva fidelitat a la cita d’Arinsal.

El desenllaç de la prova d’Arinsal en la categoria Preparats no va seguir el guió marcat a priori. S’esperava una continuació de l’espectacular lluita que van mantenir Betriu-Bayona i Raventós-Tubau fa un mes a la Massana, però … la realitat va ser molt diferent. Aviat es va poder comprovar que no era el dia de Betriu, que fins i tot no va poder completar les zones al trencar la mecànica del seu Jeep Wrangler. A Raventós-Tubau els quedava camí lliure cap al triomf, però una bolcada a la zona 7 va posar emoció a la cursa, aquest era el comentari d’Ernest Raventós en baixar del podi: ‘Estic molt content pel triomf, no ho he tingut clar fins que no ha sortit la classificació. Les coses es posen bé de cara a aconseguir el títol en la nostra categoria’. En referència a la bolcada de la zona 7, Raventós va comentar: ‘Veia que bolcava però no vaig saber com reaccionar, per sort tot va quedar en un incident de carrera sense conseqüències’.

Com queda dit, en la categoria Sèrie, a Jöel Martínez-Jonathan Martínez se’ls va escapar el triomf però van aconseguir l’objectiu amb el qual es van desplaçar a Arinsal, el títol de la seva categoria. Van acabar en la tercera posició del podi a 28 punts de Simó-Troguet. L’equip francès Rançon-Roustit va ser el clar vencedor.

L’any passat, després d’aconseguir el seu tercer títol, a Jöel se’l veia molt il·lusionat per intentar el canvi de categoria, aquesta temporada les coses han canviat: Val molt diners passar a preparats i a més, segueixo molt motivat per competir entre els vehicles de sèrie i cuidant al màxim la mecànica. Cal tenir en compte que el Nissan Patrol amb el qual competeixo és el que faig servir en el meu treball diari.

Capítol a part mereix el debut de Tània Baró, la primera pilot que competeix al volant d’un 4×4 en la Copa TT Xtrem. Com ens va comentar al final de la prova, va començar una mica nerviosa, però: ‘Després de la primera zona m’he concentrat al 200% en les indicacions del meu copi (Alberto Iglesias) i ara mateix estic molt contenta amb l’experiència. Si per mi fos podríem començar el recorregut una altra vegada’. Cal afegir que Tània Baro-Alberto Iglesias van acabar a la cinquena plaça de la categoria sèrie.

El calendari de la Copa TT Xtrem d’Andorra de la present temporada té prevista la seva última cita el proper mes d’octubre, concretament els dies 11, 12 i 13, en l’escenari habitual de Sant Julià de Lòria. Un any més la Xtrem Challenge Andorra, una prova en la qual ja han confirmat la seva inscripció pilots de primer nivell de diversos països europeus, posarà el millor final a la Copa TT Xtrem, una especialitat esportiva que cada temporada guanya adeptes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada