col

Verdura que es pot consumir en cru o bé bullida, la col destaca per tenir una molt alta proporció d’aigua, superior als 90 grams de cada 100, fet que el converteix en un aliment indicat en una dieta equilibrada.

Juntament amb la proporció d’aigua, s’ha d’esmentar l’alt contingut de potassi, un mineral que també afavoreix l’eliminació corporal de líquids. La col és, per tant, un aliment altament diürètic.
Una de les vitamines més presents el contingut en vitamina K, que repercuteix beneficiosament en la bona coagulació de la sang i en el bon metabolisme dels ossos.

D’altres vitamines presentes en la col són la C, A i E, components antioxidants que ens protegeixen davant els radicals lliures. A la vegada, la col és un aliment escassament calòric amb, aproximadament, 25 calories als 100 grams consumits.

La col també és un bon transmissor de vitamina B i d’àcid fòlic, la qual cosa la converteix en un aliment interessant per al bon funcionament del sistema nerviós.La col és un aliment que es pot menjar bullit o cru, en forma d’amanides. Si optem per la primera opció, hem de tenir en compte que un excés de cocció repercuteix directament en la qualitat de vitamines del producte resultant.

D’altra banda, si el consumim cru, en amanida, un excés de consum pot repercutir en una lenta digestió i en problemes estomacals.

Tot i els beneficis d’aquesta verdura, un consum en excés pot actuar com a inhibidor en l’absorció del ferro.

Un cop més, la moderació en el consum és la clau per a aprofitar tots els beneficis.

Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada