colLa col és una verdura amb una molt alta proporció d’aigua -92,15 grams per cada 100-, fet que el converteix en un aliment indicat en la nostra dieta diària i també per a les persones que volen seguir una dieta d’aprimament.

Juntament amb la proporció d’aigua, s’ha d’esmentar l’alt contingut de potassi, un mineral que també afavoreix l’eliminació corporal de líquids. Una de les vitamines més presents el contingut en vitamina K. Aquesta vitamina repercuteix beneficiosament en la bona coagulació de la sang i en el bon metabolisme dels ossos.

D’altres vitamines presentes en la col són la C, A i E, components antioxidants que ens protegeixen davant els radicals lliures. A la vegada, la col és un aliment amb molt poques calories -25 calories per cada 100 grams- .

La col també és un bon transmissor de vitamina B i d’àcid fòlic, la qual cosa la converteix en un aliment interessant per al bon funcionament del sistema nerviós.

D’altra banda, tot i els beneficis d’aquesta verdura, un consum en excés pot actuar com a inhibidor en l’absorció del ferro. Un cop més, la mesura és la clau per a aprofitar tots els beneficis dels aliments que consumim.

La col és un aliment que es pot menjar bullit o cru, en forma d’amanides. Si optem per la primera opció, hem de tenir en compte que un excés de cocció repercuteix directament en la qualitat de vitamines del producte resultant.

D’altra banda, si el consumim cru, en amanida, h un excés de consum pot repercutir en una lenta digestió i en problemes estomacals.

Durant la tardor podem consumir col d’excel·lent qualitat.

Per Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada