La climatologia torna a castigar al Dakar 2016: Llovera abonat a la 26a posició

La pluja i el vent han tornat a ser companys de viatge dels participants en la 38a edició del Dakar. El segon sector de l’especial cronometrada s’ha anul·lat per a les motos i els quads. S’esperava una etapa llarga i complicada i ho va ser per a tots, competidors, organització i seguidors en general.

Els camions, entre ells el Tatra 521 pilotat per Albert Llovera-Charly Gotlib-Jaromir Martinec, van completar tota l’etapa malgrat les dificultats atípiques que es van anar plantejant. A la zona de Bolívia van seguir a altures que van rondar els 3500 metres de mitjana i quan semblava que el pitjor havia passat, van ser les inclemències meteorològiques, i les seves conseqüències en les pistes, les que van complicar la vida als pilots. L’equip del Bonver Dakar Project va creuar l’arribada en la 26a posició, amb un crono de 4h52’53”, a 58’22” del Kamaz de Nikolaev-Yakoylev-Rybakov, que van assolir el seu segon triomf en aquest Dakar i a escassos 23’ del seu cap de files, el Tatra 513 de Vratny-Holan-Miskolci.
Un fet a destacar es que els camions russos (Kamaz) sembla que passen a l’atac. La segona plaça ha estat per al vencedor 2015 de la categoria Airat Mardeev.

La 7a etapa es va iniciar amb 33 km d’enllaç entre el vivac de Uyuni i el podi de sortida. A continuació va començar el primer sector de l’especial, 230 km, disputats en el departament de Potosí encara a Bolívia. Van seguir 116 km neutralitzats per passar la frontera entre Bolívia i Argentina. El segon sector de l’especial (106 km) es va disputar per unes pistes ja conegudes (en molt mal estat), en terres argentines. Per completar la jornada els participants encara han hagut de superar un llarg enllaç de 250 km fins a arribar a Salta, passant per San Salvador de Jujuy.

Sembla que el Salar de Uyuni és un escenari en el qual Llovera treu tot la seva agressivitat en la pista. Ahir comentàvem el seu record del 2015, doncs aquest any no va arribar a tant però, el comentari del seu copi (Charly Gotlib) ho deixa clar: “Albert va posar en el topall el pedal del gas, va arribar als 136 km/hora. Va haver-hi un moment que el vam haver de frenar una mica, volia superar al camió que portàvem davant i era, ni més ni menys, que el cap de l’equip (TATRA 513). Llovera no dubtava a afegir que: Quan més ràpid vaig millor em sento físicament. Els trams limitats a 30 km/h ……”

Després d’una setmana de competició, Albert fa un balanç molt positiu de l’experiència: “Com he dit en repetides ocasions estic aprenent molt encara que sóc conscient que és una categoria molt diferent a la qual estic acostumat i de vegades se’m va la pinça. En les frenades, per exemple, freno molt tard i els meus companys (camioners experimentats) al principi van tenir algun que un altre ensurt.

De la categoria camions no m’agrada que sempre som els últims en tot. Sortim tard, arribem a les tantes i això no et permet veure i comentar experiències amb companys dels cotxes, per exemple .

Malgrat això, és una gran experiència i et permet viure el Dakar des de la part de darrera, vas trobant molta gent amb problemes. Veurem amb el canvi d’escenari que ens plantegen aquesta segona setmana, a veure que passa”.

Tots els participants que segueixen en carrera i, sobretot les assistències, van anar arribant durant el dia i alguns arribaran   de matinada. La jornada de descans la tenen ben merescuda, encara que per alguns serà molt curta.

A més per dilluns que ve (dia 11), amb l’inici de la segona setmana del Dakar 2016, comencen reptes nous. Apareixeran les primeres dures en el recorregut i això obligarà a un canvi de xip important per als pilots.

La 8a etapa es correrà entre Salta i Belen, en total 766 km. 393 km contra el crono.

(Text i foto: Fotoesport)

TOTES LES NOTÍCIES