La climatologia continua maltractant al Dakar17. Llovera segueix millorant

Les notícies que ens arriben de la regió de Jujuy (Argentina) fan pensar en un autèntic caos. Rius desbordats, pistes molt enfangades, … Encara que el gran problema d’última hora sembla que és l’allau de fang que hi ha hagut entre els km 1745 i 1756 de la RN9. Els organitzadors estan intentant buscar rutes alternatives perquè els participants puguin arribar a Salta, encara que, tot fa pensar, la majoria hauran de fer bivac pel camí.

És possiblement el cas de l’equip Bonver Dakar Project, que després d’acabar l’especial en una excel·lent 25a posició, estan en la caravana que intenta arribar a la localitat argentina, encara que tot fa pensar que, no serà possible en les hores vinents pels motius exposats anteriorment.

Com queda dit, Llovera-Gotlib-Martinec van aconseguir en aquesta segona jornada de l’etapa, la seva millor classificació parcial en aquesta edició del Dakar. Amb un crono de 2h44’43” van entrar en el top25, la mateixa classificació que ocupen en la general provisional de la categoria camions, en aquest cas, amb un temps de 27h33’09”.

Després d’anul·lar la sisena etapa, i retallar la cinquena i la setena, els organitzadors també es van veure obligats a retallar l’octava, la disputada avui. Els 492 km previstos inicialment es van veure reduïts, per als camions, a 174 km, els que es van disputar abans de creuar la frontera argentina.
A partir d’aquí, molts problemes per completar els gairebé 300 km neutralitzats per la carretera nacional 9 en direcció a Salta.

L’especial retallada, disputada en la jornada d’avui, ha provocat canvis importants en la general de la categoria camions. Els Kamaz s’han situat el front de la classificació, amb Sotnikov-Akhmadeev-Leonov, en el primer lloc seguit, a 1’46, per Nikolaev-Yakovlev-Ribakov, mentre que la tercera posició és per al líder fins avui, el Iveco pilotat per DeRooy-Torrellardona-Rodewald.

Amb tota seguretat el que està passant en el dia d’avui, tindrà conseqüències en l’especial de demà (dia 11), en la qual els supervivents de la prova havien d’arribar a Chilecito. Una especial de gairebé 1000 km, dels quals 406 km cronometrats. Era una de les etapes que a priori podia provocar grans canvis en les classificacions, ja que pràcticament la totalitat de l’especial és fora pista.
Caldrà veure com se succeeixen els esdeveniments i si l’organització (ASO) pot reconduir la situació perquè els participants puguin arribar a Salta.

Text: Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada