Fruit del cirerer, ja fa unes setmanes que podem trobar als nostres mercats cireres, un fruit dolç, gustós i que fa les delícies de grans i petits. Ric en vitamines i en minerals, fibra i hidrats de carboni, la fan, a més, una fruita molt completa i recomanable. A més a més, el baix contingut calòric, unes 60 calories per cada 100 grams, la fan una fruita indicada en les dietes d’aprimament i un bon substitutiu per ‘picar’ entre hores.

Tot i amb això, la cirera té un alt nivell en sucres, en forma de fructosa, especialment les tardanes i de la varietat coneguda com a ‘picota’, fet que han de tenir en compte les persones diabètiques o amb alt contingut de sucre en sang. A nivell vitamínic, la cirra aporta, fonamentalment, vitamines del grup A, B i C, amb un alt efecte antioxidant. Pel qua fa a la vitamina C, 100 grams de cireres cobreixen un 50% de les necessitats del nostre organisme.

En relació als minerals, són especialment presents el ferro, el potassi i el fòsfor. Pel seu contingut en aigua i en ferro, la cirera es caracteritza per les seves qualitat diürètiques i depuració de l’organisme, de manera que també resulta positiva per reduir l’àcid úric. Una altra de les característiques de la cirera és la fibra, component que trobem en una quantitat significativa.

La fibra és un tipus especial de carbohidrat que no aporta calories i que, en canvi, resulta imprescindible en la millora del trànsit intestinal i en la neteja de substàncies nocives.

Per El Tot Granollers / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada