La cirera, una fruita saborosa, diürètica i nutritiva

Fruita de temporada, la cirera destaca per ser una fruita saborosa, diürètica i nutritiva.

Pel que fa a les qualitats diürètiques i depuratives, cal apuntar que la cirera és considerada una de les fruites més indicades per alliberar el nostre organisme de toxines. Pel seu contingut en aigua, un 82%, i en potassi, 230mg, la cirera posseeix un marcat efecte diürètic, fet que facilita l’eliminació d’àcid úric.

El consum de cirera també resulta beneficiós davant la hipertensió arterial i d’altres afeccions relacionades amb la retenció de líquids.

La cirera és rica en hidrats de carboni, especialment, en fructosa. A la vegada, també hem d’esmentar la riquesa en fibra, la qual cosa la fa un aliment molt útil per regular i millorar el trànsit intestinal.

Pel seu contingut en vitamines i en minerals, la cirera actua com a reforçant del nostre sistema immunitari i també per combatre el cansament i aixecar l’estat d’ànim. A més a més, optimitza el rendiment de les funcions cerebrals.

La coloració particular de la cirera és deguda al fet que hi inclou una important quantitat de ferro. És per això que el consum de cirera és ideal per a les persones que pateixen d’anèmia o d’escassetat de minerals.

La cirera també destaca pel potassi, fet que la fa especialment interessant en el control de l’activitat cardíaca, els músculs, el sistema nerviós i davant l’osteoporosi (descalcificació dels ossos). També el potassi contribueix en la qualitat diürètica d’aquest fruit.

Tots aquests beneficis se sumen al poc poder calòric de la cirera, que se situa al voltant de les 60 calories per cada 100 grams.

 

Per Redacció El Tot Granollers / ACPG

Foto: Raul Horacio Comes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.