cireres

Ja fa algunes setmanes que comencem a veure als nostres mercats cireres. De color vermell, tot i que pot oscil·lar de l’ataronjat al morat, el gust també varia del dolç a l’àcid, en funció de la varietat i del grau de maduració. La cirera és una fruita que destaca pel contingut en hidrats de carboni, en forma de fructosa, especialment, en una proporció d’uns 14 grams als 100. Tot i aquest alt índex d’hidrats, les calories són reduïdes i se situarien en menys de 60, també als 100 grams consumits. Pràcticament no conté greixos i el nivell d’aigua contingut és del 82%. És, per tant, una fruita altament diürètica.

Una altra de les característiques de la cirera és la fibra, component que trobem en una quantitat significativa. La fibra és un tipus especial de carbohidrat que no aporta calories i que, en canvi, resulta imprescindible en la millora del trànsit intestinal i en la neteja de substàncies nocives en aquesta zona. En relació amb les vitamines, hi són contingudes la provitamina A i la vitamina C, tot i que el que més destaca són els flavonoides, que són potents antioxidants i ens ajuden a protegir el nostre organisme davant infeccions i envelliment cel·lular. Quant a minerals, en destaca el potassi i, en menor proporció, magnesi i calci. Recordem que el potassi és imprescindible en l’activitat muscular i en l’impuls nerviós. Es tracta d’una de les fruites més saboroses de l’època, a banda de les qualitats nutritives per la qual cosa mereix la pena de consumir-les; això sí, amb mesura.

Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada