Un informe indica que el 73% dels accidents es deu a una decisió errònia del conductor, i que, en els darrers quatre anys, gairebé 130.000 sinistres amb víctimes s’haguessin pogut evitar si els conductors haguessin valorat correctament “els perills de la carretera”, com la densitat del trànsit, les condicions meteorològiques o la maniobra a fer.

En concret, el 71% dels conductors accidentats que van decidir fer un avançament quan no devien en una carretera convencional van patir una col·lisió frontal o frontolateral, i més del 50% dels conductors que es van distreure van sortir de la via en aquest tipus de carretera.Segons l’estudi, les decisions errònies més freqüents són girs incorrectes, avançaments antireglamentaris (trepitjant la línia contínua, avançant en revolts de visibilitat reduïda o quan la senyalització no ho permet), males incorporacions a la circulació o no respectar la distància de seguretat.

En les carreteres convencionals es produeix el 76% dels sinistres i un de cada quatre resulta greu o mortal; en el cas de les autopistes i autovies només es registra el 24% dels accidents.
Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada