Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+) han tancat el seu periple per les Illa Canàries amb un segon triomf en la categoria N5, en el XXVII Ral·li vila d’Adeje (Tenerife), tercera cita del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) 2017.

A més d’aconseguir un ple de triomfs en la seva categoria, el tàndem de Suzuki Motor Ibèrica també es va deixar veure en les posicions de cap de la classificació absoluta, aprofitant les oportunitats que es presenten en forma de problemes en vehicles superiors al Suzuki Swift R+.

En Adeje, Vinyes-Mercader han acabat en la 9a posició absoluta, superats solament per vehicles de la categoria R5 i els Porsche dels pilots canaris Enrique Cruz i Armide Martin.

La climatologia va fer sofrir durant els dos dies de competició als equips que van muntar les seves assistències en l’Av. Aayo de la localitat de Tenerife. Durant les dues jornades en les quals es va disputar el ral·li, en menys d’1 hora el cel canviava completament la seva imatge. De sol intens a cel ennuvolat fins i tot amb boira i al revés. Al final tota la prova es va poder disputar amb l’asfalt sec a pesar que en alguns instants, sobretot a l’inici de la segona secció, la pluja va aparèixer encara que de manera tímida.

Respecte a les especials cronometrades, Vinyes les va definir com: Rares en general i en concret la de Atogo, considerada com la catedral de l’automobilisme a Tenerife, va comentar: “Malgrat que és la més curta és la que més paranys amaga”.

La qualificació de rares és deguda a la gran diversitat, tant d’asfalt, de ritme, amplària de carreteres, entorns, etc., que es poden trobar. Sens dubte, veritables laberints en els quals anar molt de pressa no és fàcil, sobretot quan competeixes per primera vegada en un escenari d’aquestes característiques.

En l’aspecte esportiu es preveia, en la categoria N5, una repetició del duel que es va viure una setmana abans a Las Palmas. Els protagonistes tornarien a ser Antxustegi-Iglesias i Vinyes-Mercader de l’equip Suzuki Motor Ibèrica i l’equip local Avella-Martín (Ford Festa N5)
A Adeje les coses es van succeir de manera sensiblement diferent. A la primera etapa, va haver-hi igualtat entre els pilots de Suzuki mentre que el canari quedava fora de carrera. En el bucle disputat sense llum natural, van ser Vinyes-Mercader els que van agafar avantatge respecte als seus companys de marca.

Abans d’entrar el seu Swift R+ al parc tancat, ben entrada la matinada, Vinyes ens donava les seves impressions d’aquest inici de carrera: “Durant el primer bucle he tingut alguns problemes de temperatura. d’oli i aigua. No m’he pogut centrar en el pilotatge i això s’ha notat en els cronos. A la nit els canvis realitzats en l’assistència s’han notat i els temps també han millorat. Demà esperem seguir progressant amb les millores que realitzarem en aquesta última assistència”.

Les premonicions de Vinyes es van complir. En la segona etapa va ser el més ràpid de la seva categoria en totes les especials disputades i es va acostar molt a vehicles amb millors prestacions que el Swift R+. Al final del ral·li es mostrava optimista i amb confiança després d’haver aconseguit el seu tercer triomf consecutiu (3 de 3) en el CERA 2017: “Estic molt content de com s’ha desenvolupat aquesta segona jornada de l’Adeje. Hem aconseguit bons cronos i hem defensat fins al final una plaça en el top10 de la classificació absoluta.
Com he comentat en diverses ocasions en aquest inici de temporada, cal seguir treballant per poder disposar de tot el potencial que segur té el Swift R+”.

Després de les dues proves disputades en les Illes Canàries, l’activitat dels equips que disputen de manera habitual el Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt viatjaran a Galícia per disputar, els dies 9 i 10 del pròxim mes de juny, el 50 Rallye Termal Orense, quarta prova del calendari del CERA 2017 i primera de les habituals que es disputen cada temporada a les regions del nord de la geografia espanyola.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada