La campanya turística d’estiu augmenta un 6% el nombre de turistes

turismeEl ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, han presentat aquest dilluns els resultats de la campanya d’estiu, així com els darrers detalls de la campanya de promoció del novembre Andorra Shopping Festival. Camp ha assenyalat que el nombre de turistes va créixer entre els mesos de juliol, agost i setembre fins a un 5,9%, superant amb escreix l’objectiu inicialment plantejat d’un creixement del 2,1%.

Concretament, el turisme provinent d’Espanya va créixer un 4,5%, mentre que els turistes francesos van créixer d’un 20,5%. En total, el creixement del nombre de turistes durant l’estiu ha estat quantificat en 36.000 persones més, arribant fins els 645.552 turistes que pernocten com a mínim una nit al país.

Pel que fa a la campanya de novembre Andorra Shopping Festival, Budzaku ha recordat que els objectius són posicionar Andorra com a destinació de compres preferent; dinamitzar l’oferta comercial; aglutinar les voluntats de tots els comerços; augmentar vendes, visites i pernoctacions; i contribuir a la desestacionalització turística del destí.

Camp ha assenyalat que s’han adherit 527 establiments a la campanya, una dada que ha considerat positiva pel fet que tots aquests comerços han hagut d’introduir una o dues ofertes promocionals destacables i participar en la campanya d’aparadors singulars. Els avantatges pels comerços són poder rebre classes d’aparadorisme a càrrec d’experts en la matèria, comptar amb assessorament especialitzat, la publicació de les seves ofertes a www.visitandorra.com i l’obertura nocturna autoritzada fins les 24 hores el 2 de novembre, entre altres

El titular de Turisme ha confiat en què aquesta obertura nocturna tindrà una molt bona acceptació entre la ciutadania i els visitants, en la línia de les iniciatives ja realitzades en aquest sentit, i ha animat als comerços a sumar-se a aquesta obertura fins la mitjanit.

Altres iniciatives que es duran a terme en el marc de la campanya del novembre, a banda del circuit d’aparadors singulars, seran la dinamització al carrer, una passarel·la de cel·lo amb una estructura futurista, artística i totalment innovadora que s’instal·larà a la Plaça Coprínceps d’Escaldes-Engordany, una desfilada de moda el 2 de novembre amb Marie-Ange Schmitt-Lebreton com a convidada o un concert el 9 de novembre que, amb el títol ‘ABBA Tribute’ portarà a Andorra els èxits d’aquesta formació musical.

En el cas de l’art shopping, fins a 10 artistes internacionals i nacionals pintaran 10 bosses gegants de 2 x 1,5 metres que s’exposaran al carrer a les avingudes Meritxell i Carlemany. Javier Mariscal serà un dels artistes participants a aquesta iniciativa.

A més, les jornades gastronòmiques Andorra a Taula i la primera trobada de microproductors de vi completaran l’oferta d’aquesta campanya de novembre.

Si bé l’Andorra Shopping Festival es produirà entre l’1 de novembre i l’1 de desembre, la campanya de comunicació començarà aquest dimarts 15 d’octubre i es perllongarà fins el 15 de novembre, a fi de posicionar Andorra als països veïns i també afavorir estades curtes coincidint amb les vacances de Tots Sants i el Pont de l’Armistice a França.

La campanya de novembre pretén aconseguir un augment dels visitants que des d’Andorra Turisme s’ha quantificat en un 1,1%.

TOTES LES NOTÍCIES