Sota el títol Andorra Shopping Festival, Andorra Turisme ha preparat una campanya turística per al mes de novembre centrada en potenciar l’oferta comercial del país i continuar buscant generar pernoctacions. A diferencia dels anys anteriors, en aquesta ocasió no s’ha demanat una contribució als comerciants ja que ‘anava perdent força el tema del sorteig’, ha indicat el ministre de Turisme, Francesc Camp. Amb un pressupost d’uns 960.000 euros la campanya gira entorn de cinc accions ‘per fer l’oferta atractiva i que hi hagi un motiu per venir’, ha apuntat el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Es tracta d’un circuit d’aparadors singulars, la dinamització de comerços, una passarel·la de cel·lo, la celebració d’un art shopping solidari i la celebració de les cinquenes jornades gastronòmiques Andorra a taula. La campanya començarà l’1 de novembre coincidint amb el pont de Tots Sants i s’allargarà fins l’1 de desembre per enllaçar amb l’inici de la temporada d’hivern.

La campanya turística del mes de novembre té com a protagonista l’oferta comercial del país. Els establiments andorrans es convertiran en creatius aparadors i sobretot durant els dos primers caps de setmana gaudiran d’activitats al carrer i als comerços per atraure el públic.

La iniciativa que pot tenir continuïtat en els propers anys vol posicionar Andorra com a destí de compres, aglutinar l’esforç de tots els comerços; fer augmentar les vendes, les visites i les pernoctacions, desestacionalitzar el turisme i reactivar l’oferta comercial. Per fer-ho, Andorra Turisme proposa un esdeveniment que faci més atractiva aquesta oferta, un ‘festival de compres’.

Comptarà amb un circuit d’aparadors que estaran tematitzats seguint el concepte de la història que comença en blanc i per al qual els comerciants comptaran amb assessorament professional. També dinamització als carrers per generar circulació de gent i augment de les vendes, una passarel·la de cel·lo que acollirà desfilades de moda i quedarà com a espai de joc a l’aire lliure, un art shopping solidari en el qual deu artistes pintaran deu bosses gegants que se subhastaran amb fins benèfics i la celebració de les cinquenes jornades gastronòmiques Andorra a taula, durant les quals es prepararà uns postres especials per a l’ocasió.

Durant el cap de setmana de Tots Sants tindrà lloc la passarel·la a l’avinguda Meritxell i Carlemany mentre que el dia 9, festivitat de l’Armistici a França, es farà un concert d’un artista conegut internacionalment que encara està per determinar.

Amb un import similar al d’altres campanyes de tardor, de 960.000 euros, s’ha volgut ‘posar un punt de creativitat’ per diferenciar-la d’altres iniciatives i intentar fer quelcom que no s’hagi fet a cap altre lloc d’Europa per generar ressò mediàtic i visites, ha apuntat Budzaku.

Tot i que inicialment la dinamització estava prevista als eixos comercials de l’avinguda Meritxell i Carlemany i al Pas de la Casa, Camp ha reconegut que davant la demanda d’altres comerços s’intentarà fer activitats en altres zones, sobretot d’Andorra la Vella, i els assessors que treballin pels eixos comercials derivaran els visitants també cap a aquests altres indrets.

Sobre la possibilitat de demanar al Comú d’Andorra la Vella que durant els dos primers caps de setmana de novembre faci per a vianants l’avinguda de Meritxell, el ministre ha indicat que aquesta proposta hauria de sortir dels mateixos comerciants que ho haurien de demanar al Comú. ‘Si ho fan encantats de la vida i sinó ho farem igual, el millor possible’, ha sentenciat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada