Entre l’1 de desembre de 2016 i el 18 d’abril de 2017 van arribar al Principat un total de 1.417.487 turistes, un 8,9% més que en la campanya d’hivern anterior. La xifra de visitants espanyols, 1.036.014, ha contribuït en gran mesura a aquest increment. El punt negatiu en aquesta tendència a l’alça és el mercat francès, que ha disminuït un 2%. Tot i això, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, parla més “d’estancament que de davallada”, ja que atribueix aquests resultats a una correcció del creixement de l’any passat, que va ser de més d’un 30%. Camp es mostra optimista de cara la propera campanya d’hivern, però diu que cal estar pendents de qüestions internes d’oferta, com el futur de Grandvalira.

Un total d’1.417.487 turistes van visitar el país entre l’1 de desembre de 2016 i el 18 d’abril de 2017, un 8,9% més que en la campanya anterior i un 6,7% més que l’objectiu fixat per Andorra Turisme. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, assegura que són unes dades que no s’esperaven perquè es venia ja d’un increment del 8% de la temporada passada.

El mercat espanyol, tot i estar ja consolidat i ser el majoritari, segueix creixent. Un total d’1.036.014 espanyols van arribar a Andorra aquest hivern, un 11,5% més que el 2015-2016. Dins la tendència a l’alça generalitzada, hi ha una nacionalitat en negatiu, la francesa, que ha disminuït un 2%. Camp creu que cal parlar “d’estancament i no de davallada”, ja que atribueix aquests resultats a una correcció del creixement “molt elevat” de l’any passat, que va ser d’un 30%. Les visites de turistes d’altres nacionalitats han crescut un 5,9%, destacant el mercat rus, amb més d’un 30% de creixement.

El mes de la temporada que més ha crescut respecte l’anterior ha estat l’abril, amb un increment del 46,2%, encara que segueix sent el mes amb menys visites. La resta de mesos també han crescut, amb l’excepció del març, que ha caigut un 9,9%.

L’esquí manté el seu domini com a principal atractiu del Principat a l’hivern. Les estacions d’esquí, Grandvalira i Vallnord, han assolit 2.447.112 dies d’esquí, amb una variació positiva només d’un 0,1%. Camp destaca que no s’ha augmentat en dies d’esquí, però per contra sí que s’ha augmentat la despesa mitjana per turista gràcies a la recuperació dels mercats. Els altres serveis d’oci, com ara Naturlàndia, Caldea, els museus i els parcs naturals, segueixen estant per sota de l’esquí, amb 265.612 entrades venudes.

El ministre de Turisme confirma que encara no s’ha arribat a les xifres de 2014, però que totes les dades estan a l’alça i la tendència és “que el mercat a l’hivern continuï creixent, tot i que ja està en una situació molt consolidada”. Camp es mostra optimista de cara a la temporada d’hivern de l’any que ve, però diu que cal estar pendents de qüestions internes d’oferta, com el futur de Grandvalira.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada