Andorra ha tancat la campanya d´hivern amb un creixement d´un 8,6% més de turistes respecte la temporada d´hivern passada superant així, l´objectiu establert del 3,4%. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, acompanyat de Betim Budzaku, gerent d´Andorra Turisme i Noemí Pedra, directora de Màrqueting i Comunicació d´Andorra Turisme, han presentat avui davant el sector turístic i comercial el balanç de les diferents accions realitzades al llarg de la temporada de neu.

En concret, entre l´1 de desembre del 2015 i el 12 d´abril del 2016, Andorra ha rebut 100.860 turistes més que la campanya d´hivern de l´any passat. A destacar l´augment d´un 37% de turistes francesos, un creixement d´un 4% d´espanyols i una pujada del 13,3% de turistes d´altres nacionalitats. Amb aquestes xifres, Camp ha assenyalat que per primera vegada la variació absoluta d´entrades de turistes francesos del 2016 respecte el 2015 (40.544) és superior a la variació absoluta de turistes espanyols del 2016 respecte l´any anterior (35.357).

Durant tots els mesos de la temporada d´hivern s´han registrat augments considerables d´entrada de nombre de turistes que oscil·len entre el 7,7% al desembre i el 14,7% del mes de març. Tot i que, tal i com es preveia, el mes d´abril ha patit una davallada ja que l´any passat les vacances de Setmana Santa van tenir lloc durant el mes de març i enguany, a l´abril.

La campanya d´hivern 2016 s´ha basat en la implementació d´una estratègia multicanal i segmentada a Espanya i França acompanyada d´una alta segmentació en els mercats online (Portugal, Regne Unit, Irlanda, Bèlgica i Holanda). A més, també s´ha realitzat un reforç en accions de relacions públiques als mercats de proximitat, a part de diferents acords en touroperació al Regne Unit, Irlanda, Rússia, Israel, Polònia, Benelux, Portugal, Espanya, França, Suècia, Dinamarca, Alemanya, Lituània i a la Xina.

De fet, és en el mercat francès on enguany s´ha efectuat un especial incís amb accions de comunicació diferenciadores adoptant nous formats com per exemple, el projecte de l´Andorra Winter Guest. Es tracta d´una acció especial amb set personatges públics rellevants del món de la televisió, cinema, música i de la moda reconeguts a França que van gaudir d´una estada al país i han compartit la seva experiència a través de les xarxes socials tot convertint-se en prescriptors d´Andorra. En aquesta acció hi han col·laborat també la Unió Hotelera (UdHA), Grandvalira, Vallnord, Caldea-Inúu i diferents comerços del país, entre d´altres.

El balanç de la campanya d´hivern és, segons Camp, positiu i reflexa la recuperació dels diferents mercats a excepció de Rússia que ha caigut un 6,62%. Tal i com ha explicat el ministre de Turisme i Comerç serà difícil que es recuperi a causa del context internacional.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada