irpfEl ministre de Finances i Funció Pública, Jordi Cinca, i el director general del Departament de Tributs i Fronteres, Albert Hinojosa, han presentat aquest dijous la campanya  informativa del nou Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) que entra en vigor l’1 de gener.

El ministre Cinca ha explicat que l’impost preveu una implantació molt esgraonada de manera que els obligats tributaris no hauran de realitzar cap esforç, acció o declaració fins la segona meitat de l’any 2015 o, fins i tot, el 2016. Amb aquesta premissa, la campanya de comunicació s’ha iniciat aquesta setmana molt centrada en les rendes del treball, que seran objecte de retenció a finals del gener vinent, i dels empresaris, que han d’aplicar les retencions.

La campanya se centra en la idea de la simplicitat. “És un impost molt gran, amb moltes rendes i ciutadans afectats”, ha explicat el ministre. Els primers anuncis amb el lema “Amb un mínim esforç tots hi guanyarem” ja han aparegut als diaris digitals aquesta mateixa setmana. Al llarg dels pròxims dies es desenvoluparan anuncis específics adreçats als principals col·lectius: assalariats, empresaris i jubilats.

Albert Hinojosa ha estat l’encarregat de presentar les accions concretes de la campanya basada en les reunions sectorials amb els col·lectius directament implicats, trobades públiques destinades als petits empresaris i accions comunicatives multicanal. El departament Fiscal i de Fronteres posa alhora en marxa una servei personalitzat d’atenció personalitzada de 15 minuts de durada amb cita prèvia a través del web www.impostos.ad,

Les sis reunions sectorials es van iniciar a principis del mes passat mentre que les públiques es faran aquest desembre de manera conjunta amb la CASS i es amb la col·laboració de la Cambra de Comerç Indústria i Serveis. La campanya de mitjans preveu a més dels diaris digitals, anuncis en premsa escrita, falques de ràdio i dos espais setmanals de divulgació dins del programa “Ara i aquí” de Ràdio Nacional d’Andorra i “L’empresarial” de Ser Andorra.

Un dels pilars de l’acció comunicativa és la web www.impostos.ad, on hi haurà disponible la informació general sobre l’impost i es responen les preguntes més freqüents. A la web hi haurà disponibles tant els opuscles informatius sobre l’NRT com sobre l’IRPF, que seran distribuïts a totes les llars i a través d’un mailing digital.

La campanya aposta igualment per les xarxes socials amb la difusió diària al llarg del mes de desembre d’una pregunta freqüent i la corresponent resposta.

Foto: SFG

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada