La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra (CCIS) ha presentat avui el Pla de desenclavament d’Andorra. Estudi d’infraestructures alternatives. Un abans i un després al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, amb la voluntat de ser una palanca de canvi per al progrés i el model econòmic del Principat a través de nous equipaments de comunicació que projectin Andorra al món i generin desenvolupament econòmic sostenible.

La finalitat primordial de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra és afavorir i potenciar l’activitat econòmica del país. Per això, un dels grans eixos és preveure les necessitats futures d’equipaments, promovent les infraestructures necessàries i impulsant les iniciatives de futur per a l’interès general.

Actualment, les infraestructures i comunicacions d’Andorra són les mateixes que al segle XIX, per carretera amb França i Espanya. Davant aquesta realitat, la Cambra està estudiant la viabilitat de totes les opcions alternatives per millorar la comunicació cap a l’exterior. S’està treballant en dos dossiers importants: la connexió cap a Europa per ferrocarril i l’accés a tot el món per via aèria, per mitjà d’un aeroport internacional dins el territori nacional.

La futura implementació de qualsevol projecte de millora de les comunicacions d’Andorra seria significativa i establiria un nou marc de relacions exteriors favorable per a tothom, i també aportaria un benefici directe per als residents del país i per als més de 8 milions de visitants que acollim anualment. Qualsevol alternativa seria compatible amb els accessos actuals i suposaria una millora substancial.

Context actual de les infraestructures

La zona d’atracció turística es defineix segons la distància en hores de trajecte, i l’abast de les comunicacions actuals és de 300 quilòmetres. Per fer estades curtes, els visitants es desplacen per carretera (fins a tres o quatre hores), en un radi que arriba a Barcelona, Saragossa, Tolosa i Montpeller. Per a distàncies superiors, Andorra està connectada amb avió a través de Barcelona o Tolosa, enllaços que representen uns trasllats de més de set i vuit hores.

Un aeroport internacional en territori nacional representaria un radi d’acció de 5.000 quilòmetres, una porta al món. Aquesta infraestructura impulsaria l’arribada de turistes més enllà de l’entorn immediat (1 h 30 min de vol = 1.000 km de distància); accés directe a mercats turístics extracomunitaris, independentment de la política europea de visats; opció a vols privats, amb l’oberta al turisme de luxe, i una solució de millora de qualitat de vida per als residents d’Andorra, en l’àmbit particular, i també, com a factor dinamitzador dels negocis de les empreses andorranes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada