La C-14 es manté entre les vies més perilloses de Catalunya

La carretera C-14 es manté com una de les vies més perilloses de Catalunya, segons el balanç de sinistralitat del 2012 que ha presentat aquest dimecres el nou conseller d’Interior de la Generalitat, Ramon Espadaler.

Aquest darrer any, a la carretera que connecta l’Alt Urgell amb la costa hi van morir 7 persones. D’aquestes, cinc van perdre la vida en dos accidents múltiples. A més a més, recentment l’estudi EuroRAP confirmava que el tram de Coll de Nargó es manté com un dels deu punts negres més perillosos de Catalunya. Un sinistre ‘top ten’ en el qual també hi apareix la N-260 al pas per Martinet.

Més ferits greus

En la compareixença, Espadaler ha valorat positivament el fet que el 2012 el nombre de morts a les carreteres catalanes ha baixat un 4,38% respecte del 2011 i un 20% respecte del 2010. Pel costat negatiu, augmenta notablement el nombre de ferits greus. A més a més, a la demarcació de Lleida és on més han augmentat el nombre de víctimes mortals: un 56,7%. En canvi, a Tarragona s’han reduït un 45%.

Un dels accidents a la C-14 va ser per Setmana Santa al terme municipal de Fígols i Alinyà, quan un jove andorrà, Daniel Luis DS, va embestir un vehicle que anava en sentit contrari i va provocar la mort de dues dones de 62 i 63 anys. L’acusat, de 19 anys, està pendent de judici pels delictes d’homicidi imprudent i lesions.

L’altre accident múltiple a la via que travessa l’Alt Urgell va ser a l’agost a Artesa de Segre (la Noguera), quan tres ciutadans francesos van morir en patir una sortida de via, una causa d’accident que ha augmentat juntament amb els atropellaments. A banda d’aquests sinistres, les carreteres del Pirineu han registrat d’altres accidents mortals durant l’any. El 9 d’agost, un jove de la Seu va morir a la N-260, a Adrall, en xocar frontalment contra un camió que transportava carburant.

Més accidents amb furgonetes implicades

El balanç de Trànsit també ha destacat que els accidents mortals o greus en què hi havia implicada una furgoneta han pujat més d’un 30% en furgonetes, per la qual cosa s’ha fet un toc d’atenció a la manca de prudència d’alguns conductors d’aquests vehicles.

Alhora, s’observa que en molts casos de morts o ferits greus les víctimes no utilitzaven els sistemes de seguretat passiva.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.