Kim Vilatarsana guanya per tercera vegada un ral·li extraordinàriament disputat

ralliKim i Helena Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo) han aconseguit la victòria en el 43 Ral·li d’Andorra Històric i han anotat per tercera vegada el seu nom en el prestigiós palmarès de la prova andorrana, disputada amb carretera tancada al tràfic i exclusivament reservada a la regularitat amb vehicles clàssics. El ral·li ha viscut una espectacular igualtat que ha propiciat una inusitada incertesa durant tot el seu desenvolupament, amb pilots alternant-se contínuament en les posicions de cap dels trams.

Els finalment 97 cotxes que van prendre la sortida han afrontat un itinerari de regularitat de 110 km distribuïts en 12 trams, 8 de diferents i 2 d’ells nous, als quals se sumaven altres 156 km d’enllaç, un itinerari catalogat com a tècnic i de gran bellesa, ideal per gaudir de la conducció. Han aconseguit concloure el ral·li un total de 84 equips.

La prova va arrencar amb una espectacular igualtat, propiciada per les molt baixes puntuacions de la gran part d’equips de punta, la qual cosa va portar al fet que en els vuit primers trams que constava el primer dia, el que marqués la millor puntuació fos sempre un tandem diferent. Els guanyadors de la passada edició, Kim i Helena Vilatarsana, pare i filla (Renault 5 Copa Turbo), s’imposaven en el primer tram i també eren líders al final de la primera jornada i dels 8 trams de regularitat que constava, amb 3,2 punts sobre Iker Reketa-Koldo Cepeda (Volkswagen Golf GTI) i 8,9 punts sobre José Manuel López-Sergi Giralt (Ferrari 308 GTS) i Eduard Poveda-Victòria Carrascosa (Volkswagen Golf GTI), aquests últims empatats.

El segon dia, amb un sol radiant que gradualment va ser eclipsat fins aparèixer la pluja, la cursa es decidia a través de quatre trams. Vilatarsana guanyava el primer i Reketa el segon, però les diferències entre tots dos eren tan petites que tot continuava igual en la provisional. En els dos últims trams, amb algunes parts de l’asfalt mullat, altres dos nous equips afegien el seu nom a la llista d’escratxos: Antoni Tena-Samuel Lucena (Porsche 911 SC) i Josep Maria Carreras-Estel Soler (VW Golf GTI), respectivament.

Toti Sasplugas, secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra: “Volem agrair a tots els participants la confiança que ens demostren participant en el nostre ral·li. Aquest és el principal motiu per seguir millorant cada edició. El Ral·li d’Andorra Històric és una cursa consolidada que va a més i els nostres esforços, i els dels nostres patrocinadors i col·laboradors, van en aquest camí”. La competició ha celebrat un elegant colofó en un dinar a l’Hotel Coma, al final del qual s’han repartit els premis.

Classificació final del 43 Ral·li d’Andorra Històric
1-Kim Vilatarsana-Helena Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo, 1r Sport), 25,8 punts
2-Iker Reketa-Koldo Cepeda (Volkswagen Golf GTI), 36,1 punts
3-Josep Maria Carreras-Estel Soler (Volkswagen Golf GTI), 42,6 punts
4-Joan Carrancà-Ignasi Viñas (BMW 2002 Touring), 46,4 punts
5-Eduard Poveda-Victòria Carrascosa (VW Golf GTI, 1r Super Sport), 47,8 punts
6-Bernard Vialar-Quentin Taus (Opel Kadett GT/E), 50,2 punts
7-Josep Carrancà-Ignasi Viñas (Volkswagen Golf GTI), 51,4 punts
8-Víctor Abilla-Víctor Abilla jr. (Opel Kadett GT/E), 52,1 punts
9-José Manuel López-Sergi Giralt (Ferrari 308 GTS), 54,8 punts
10-Asier Santamaria-Txema Foronda (VW Golf GTI), 58,3 punts
11-Enric Blázquez-Guillem Azcurra (BMW 325i), 58,3 punts
12-Antoni Tena-Samuel Lucena (Porsche 911 SC), 64,4 punts
13-Xavier Valverde-Roger Grandia (Opel Kadett GT/E), 66,2 punts
14-Jordi Renú-Núria Bergel (BMW 325i), 76,0 punts
15-Luis Santamaria-Marcos Domingo (Seat 124), 81,3 punts
Etcètera fins a 84 classificats
 
Premi a la millor escuderia: BMW Club Andorra
Trofeu Memorial Joan Montes: Kim i Helena Vilatarsana (pare i filla)
Categoria 1 (1970 a 1975): Joan Carrancà i Ignasi Viñas (BMW 2002 Touring)
Categoria 2 (1976 a 1981): Josep Maria Carreras i Estel Soler (VW Golf GTI)
Categoria 3 (1982 a 1985): Kim i Helena Vilatarsana (R5 Copa Turbo)
Categoria 4 (1986 a 1987): Enric Blázquez i Guillem Azcurra (BMW 325i)
Mitjana Maxi (65 a 70 km/h): Alain Delort i Vincent Delort (Porsche 944 Turbo Cup)
Mitjana Super Sport (60 a 65 km/h): Eduard Poveda i Victòria Carrascosa (VW Golf)
Mitjana Sport (55 a 60 km/h): Kim i Helena Vilatarsana (R5 Copa Turbo)
Mitjana Original (50 a 55 km/h): Xavier Rigol i José Manuel Martínez (Authi Mini), Trofeu especial en memòria de Jesús Flández
Trofeu Amateur: Josep Carrancà i Ignasi Viñas (Volkswagen Golf GTI)

TOTES LES NOTÍCIES