Kia presenta el nou Pro_cee’d, la versió amb carrosseria de tres portes.
Els canvis respecte de la versió de 5 portes (cee’d) són més evidents en el lateral i en la part posterior; en canvi, vist de frontal els vehicles són gairebé idèntics.
Respecte al model que precedeix, el nou Kia Pro_cee’d es diferencia per la variació de dimensions. El model 2013 és més llarg, però més baix i més estret.
A l’interior, però, ens trobem amb un habitacle que transmet confort i amplitud, especialment per a quatre ocupants.
Les dimensions del maleter també són prou àmplies, amb 380 litres de capacitat. Aquest volum de càrrega és ampliable plegant els seients posteriors, fins a arribar a aconseguir 1.225 litres.
Hi ha tres nivells d’equipament d’aquest atractiu vehicle: Concept, Drive i Emotion. En tots els casos, l’equipament de sèrie és ampli i hi ha opcions interessants com l’alerta per canvi involuntari de carril o càmera de visió posterior.
Motor
En benzina, existeixen tres propulsors: de 100, 140 cavall si el més potent i esportiu de 204 cavalls. En dièsel les opcions són dues amb idèntica cilindrada 1.6: de 110 i de 128 cavalls
En totes les variacions, hi ha l’acoblament d’una caixa de canvis manual de sis relacions, tot i que les versions més potents permeten incorporar una transmissió automàtica.
En qualsevol cas, es tracten de motors amb molt bones prestacions, amb una resposta eficient i amb un consum especialment ajustat en les opcions a benzina. En aquest sentit, el dièsel de 128 cavalls acredita un consum mixt als 100 quilòmetres que no supera els 4 litres.
Seguretat
El Kia Pro_cee’d compta amb un completíssim equi¬pament de sèrie pel que fa a seguretat. Començant pels coixins de seguretat, n’equipa de sèrie fins a 10. A tot això cal sumar-hi elements com l’antibloquejament de frens ABS, l’assistència en frenada BAS i el control d’estabilitat ESP. L’ajuda a l’engegada en pendent també està disponible en tots els acabats, de sèrie, així com els fars antiboira.
Altres dels elements de seguretat són el parpelleig automàtic de les llums de frenada en cas d’aturada sobtada.