Les GSeries 2019 van tenir un excel·lent inici a pesar que la climatologia, que va ser molt bona per als presents que van veure in-situ les diferents proves en el Circuit Andorra – Pas de la Casa, va resultar nefasta per als interessos dels organitzadors.

En l’aspecte esportiu, José Roger Chalmeta (GS) i Ferràn Pujol (GS2) van aconseguir el triomf en les respectives categoríes després de mostrar-se com els més regulars d’aquesta primera cita de les GSeries 2019.

Així doncs, la climatologia va continuar jugant en contra dels organitzadors, es va iniciar la jornada amb boira, però la sortida del sol i un augment de la temperatura va tenir una conseqüència nefasta per a l’estat de la pista que presentava un aspecte immillorable abans de l’inici d’aquesta G1.

La fase inicial d’aquesta G1, també va estar marcada per l’ímpetu dels participants que van sortir per totes des de l’inici i això va provocar la sortida de la grua a rescatar vehicles en diverses ocasions.

 

Espectacular duel de Xevi Pons i José Roger Chalmeta. Pons sancionat al final.

L’inici de les hostilitats, sèries d’entrenaments lliures, va donar les primeres pinzellades del que succeiria en els moments decisius d’aquesta G1. Els lliures, que dit sigui de pas, es van celebrar amb boira en el traçat del Port d’Envalira, van deixar al 3r classificat de les GSeries 2018, José Roger Chalmeta, en la 1a plaça amb un crono de 50”447, això sí, seguit de prop de dos dels aspirants al triomf final, Xevi Pons i Marc Gutiérrez.

Va arribar el moment en què el crono es va posar en marxa per a atorgar els primers punts del certamen. En els entrenaments qualificatius, es va comprovar com Xevi Pons (subcampió del 2018) donava el primer avís seriós que anava pel triomf. Va marcar la millor volta (48”044), seguit de Ferràn Monjo Jr a sol 78 mil·lèsimes i Marc Gutiérrez a 319 mil·lèsimes.

No hi havia res decidit i va arribar la Super Especial, en la qual es comptabilitzen els cronos de les 6 voltes que els pilots van completar al traçat. Xevi Pons no va fallar i va tornar a situar-se com el pilot més ràpid seguit a 3”659 de Roger Chalmeta, mentre que un Miquel Socías (campió de la GS2 – 2018), en clara progressió després d’un inici amb alguns dubtes.

Les Finals, no van oferir cap canvi digne d’esment i tal com es preveia, el pilot de l’equip ELEGANT DRIVER, va confirmar amb èxit el seu primer pas cap al títol, mentre que la lluita per a les altres posicions de podi es van decantar a favor de Roger Chalmeta i Miquel Socías. A posteriori els comissaris esportius de la prova van decidir sancionar al pilot català, amb la perduda de tres posicions, per avançar-se en la sortida de la Final A.

 

Ferràn Pujol no va donar opció als seus rivals en les GSeries GS2.

L’única sèrie d’entrenaments lliures dels GS2, intercalada entre les dues de la GS, també es va disputar amb boira en el Circuit Andorra – Pas de la Casa, a més de deixar l’evidència que la lluita entre Ferran Pujol i Isidre Loan centraria l’atenció de tots els presents en l’esmentat traçat. Tots dos pilots van ser els únics a baixar de 50” en la seva millor volta.

El duel es va mantenir en la mànega qualificativa, en la qual Pujol va ser el més ràpid amb un crono de 47”701, seguit de Loan (48”518) i Pol Vila (48”926). El domini del pilot català amb un excel·lent palmarès en el món dels ral·lis, del qual per cert està retirat, va seguir en la Super Especial, dominant als seus rivals esmentats que en aquesta mànega van intercanviar posicions.

Les Finals, van servir perquè el pilot andorrà Isidre Loan perdés les poques possibilitats de triomf que tenia, en tocar-se en l’última volta de la Final B amb Salvador Tineo, que finalment el va relegar a la tercera plaça d’aquesta final.

Quant a Ferràn Pujol, es va mantenir tan concentrat com al principi i va aconseguir acabar la jornada del seu debut en el Circuit Andorra comptant per triomfs les seves sortides a pista.

Una vegada finalitzada aquesta primera part de la G1, Àlex Bercianos (Director del Circuit Andorra – Pas de la Casa), ens va comentar: Satisfet com a la inscripció que per a mi ha estat d’excel·lent destacant la presència del Craig Breen pilot de Citroën en el WRC del 2018. Lamentar la climatologia que ens està donant molt treball que a més no es veu recompensat. Si la climatologia no canvia, és impossible mantenir l’escenari en perfectes condicions.

Una vegada completada la cerimònia de lliurament de premis de les categories GS i GS2, es va iniciar una aturada tècnica per a recuperar, en la mesura del possible, la pista per tal que els participants de les 2 rodes motrius poguessin disputar aquesta primer meeting de l’any.

Avui diumenge (dia 13) és el torn dels CarCross i els Side by Side.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada